Knivtillverkning som hobby!

Haha, härligt, bra deal!!


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Ja det var en bra deal för en som har tummen mitt i handen när det gäller sådana hantverk.
Vissa saker är jag bättre på än många andra, om jag får säga det själv.:)
Kock i lumpen och kock hemma.:)
Göra köttbullar 2-3 kg, köttfärssås i 10 l gryta, m. m. så har jag inga problem med det.
Alltid bra med lite smidig mat färdig i frysen tycker jag.:)
 
Vad var det för kött då??
1 kg torkat älgkött så bruttovikten var betydligt högre från första början.
Om jag inte minns fel så fick jag MVG i betyg av Kimmo för kvalitet o rätt saltat.
Det är lätt att det blir för mycket salt om man inte räknar rätt och då är det inte gott.
Utan att skryta så kan jag säga att jag är lika duktig som samer är på att torka kött.:)

Kimmo får väl komma in och kommentera om han vill.
 
  • Gilla
Reactions: MAW
Var
1 kg torkat älgkött så bruttovikten var betydligt högre från första början.
Om jag inte minns fel så fick jag MVG i betyg av Kimmo för kvalitet o rätt saltat.
Det är lätt att det blir för mycket salt om man inte räknar rätt och då är det inte gott.
Utan att skryta så kan jag säga att jag är lika duktig som samer är på att torka kött.:)

Kimmo får väl komma in och kommentera om han vill.
grymt fint kött . Är också det bästa jag vet ❤️
 
Håller på med en 150 cm petty. Ska köra utan dold plunge line för en gångs skull. Blad som inte är så höga vinner på det.
Har kört till 120 korn här på första bilden, sen röd Scotchbrite på andra. Blir rätt bra bruksfinish alltså. Och sparar tid..
20201108_135650.jpg
20201108_140918.jpg
 
Håller på med en 150 cm petty. Ska köra utan dold plunge line för en gångs skull. Blad som inte är så höga vinner på det.
Har kört till 120 korn här på första bilden, sen röd Scotchbrite på andra. Blir rätt bra bruksfinish alltså. Och sparar tid..
Visa bilaga 34046Visa bilaga 34047

Snyggt! Jag har också en på gång med tydligare sliplinjer (precis härdat på bilden, slutslipning kvarstår). Jäkligt skönt för dig att slippa handjaga alltså, det momentet börjar jag också bli rätt less på...
7223ab41288299b22696cda1a9140513.jpg



Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Du trevlig profil får jag säga!
Ja handjaga är tråkigt och trist. Usch.
Jag fegade ur och körde 220 korn och blå Scotchbrite till slut.
20201108_210310.jpg
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...