Klepper - vad är bästa sättet att sälja faltkajak?

Min mamma har inte plats för den 2-personers Klepper Aerius som min pappa köpte på 1960-talet, så hon behöver göra sig av med den. Visst skulle hon kunna lägga ut den på Blocket, men jag funderar på om det finns några bättre försäljningskanaler för faltkajaker, där fler åtminstone vet vad en Klepper är för något. ☺ Har ni några tips på vart hon kan vända sig?

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.
Lite tveksam till skicket på gummihuden på en så pass gammal Klepper. När användes kajaken senast?

Jag tror att Blocket når fler potentiella köpare än Utsidan.

Med en så gammal Klepper tror jag intresset från Tyskland är rätt lågt.

Thure

Det rör sig om en 50 år gammal Klepper.
Gummihuden har sett sina bästa dagar så det hon säljer är egentligen stommen och ev tillbehör. Det bör synas i priset.
Veteranflytetyg är roligt men har sina gränser.
Utsidan rekommenderar jag oxså.

go tur

Tack för svaren. Jag var själv ute och paddlade i den för lite drygt 15 år sedan, och då var det inga problem, men jag vet inte om någon har använt den efter det.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips