Klepper - vad är bästa sättet att sälja faltkajak?

Min mamma har inte plats för den 2-personers Klepper Aerius som min pappa köpte på 1960-talet, så hon behöver göra sig av med den. Visst skulle hon kunna lägga ut den på Blocket, men jag funderar på om det finns några bättre försäljningskanaler för faltkajaker, där fler åtminstone vet vad en Klepper är för något. ☺ Har ni några tips på vart hon kan vända sig?

Lite tveksam till skicket på gummihuden på en så pass gammal Klepper. När användes kajaken senast?

Jag tror att Blocket når fler potentiella köpare än Utsidan.

Med en så gammal Klepper tror jag intresset från Tyskland är rätt lågt.

Thure

Det rör sig om en 50 år gammal Klepper.
Gummihuden har sett sina bästa dagar så det hon säljer är egentligen stommen och ev tillbehör. Det bör synas i priset.
Veteranflytetyg är roligt men har sina gränser.
Utsidan rekommenderar jag oxså.

go tur

Tack för svaren. Jag var själv ute och paddlade i den för lite drygt 15 år sedan, och då var det inga problem, men jag vet inte om någon har använt den efter det.

Aktuellt

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

20 år av diskussioner om torkad mat – och 10 tips!

I år har en av Utsidans populäraste forumtrådar, "Torka mat", varit aktiv i 20 år. Här bjuder vi på tips till dig som vill börja torka egen utemat!

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips