Klättring på Tjörn

nån som känner till tjörns smultron ställen.
jag kommer från skåne och min moster har en sommar stuga på tjörn. jag känner knappt till några klippor på tjörn. jag är inte särskiltbra på att hitta heller
MVH/kalle

Ett tips

Är ingen kng på bohuslän precis, men jag kan rekomendera klippan vid Lyse kyrka.
Fint med tradlinjer, och lite bultat också om jag minns rätt...
Ligger precis bakom kyrkan (Nähä!) vid Lysekil.
Annars borde du ta en titt på http://home.swipnet.se/razor/ som är adressen till bohusläns kk.

Lycka till och som den gamla polismästaren sa: "And hey, be careful out there!"

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Klippan ligger vid Lyse!!

Vill bara säga att lyse klippan ligger vid LYSE kyrka. Observera: ej vid Lysekil kyrka. Lyse ligget ca 2-3km norr om Lysekil (mot smögen).Och det är en jättefin nydörjar klippa 3+ till 6- klättring.

Tjörn

Kolla in Jugs guide på nätet http://www.jug.nu. Tjörnbroklippan är trevlig med ett par lättare leder. Viks kile är också trevligt men mer för den riktigt duktige. Ett alternativ är också Gubben i berget med en blandad kompott av lättare och hårdare. Det ligger dock inte på tjörn utan närmare Göteborg. Men som dagt var Jugs hemsida ger bra information om det mesta nära Tjörn.
Lyse kyrka ligger en bra bit från Tjörn och åker man så långt är Välseröd mycket trevligare med en hel del höjdarleder.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips