Klättermusen Skidbladner??

Varför är Skidbladner borta ur sortimentet?? Fan, det var världens bästa paddeljacka.Min har tjänstgjort troget i tre år nu och kommer antagligen att pensioneras under nästa år. De verkar inte ha brytt sig om att göra en uppföljare heller, vilket är det som stör mig mest. Sålde den dåligt, ojämn kvalitet eller vad??

Utsliten ?

Utsliten redan efter 4 säsonger, då är det nog inte världens bästa paddeljacka, inte vad beträffar kvalitén i alla fall. Läste för några dagar sedan ett inlägg från någon som var besviken på att han ”inte lyckat” slita ut sin GoreTex jacka på 6 år. Hittar inte inlägget nu.

Per Brune

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!
Kvalitet

Jo den är verkligen bra. I begreppet kvalitet väger jag in många saker varav slitstyrka är en.

Under dessa säsonger har jag använt jackan väldigt mycket. Jag tycker därför att det är fel att säga att en jacka är dålig p.g.a att den "bara" håller fyra säsonger. Hur många dagar man använt den och till vad borde vara mer relevant. Vidare skulle den kanske kunna tjänstgöra ytterligare men jag har hellre en ny likadan för att ha marginaler, en läckande jacka är halvkul på sin höjd.

Det som gör jackan kanon är i rangordning:

1. Smidigheten. Det är en lätt och tunn jacka som på intet sätt hindrar rörelsefriheten ens vid mer gymnastiska övningar. Smidighet och slitstyrka är motsatser när det gäller vattentäta plagg.

2. Huvan. Klättermusenstandard = världsbäst.

3. Justerbar längd. Gör att den funkar även för annat än paddling.

4. Bara en ficka. När man som jag har flytvästen utanpå jackan vill man inte ha en massa knöliga fickor under.

5. Kompakt. När jackan är vänd in i sin egen ficka tar den inte mycket plats.

Ungefär så...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips