Karhu 7tm

Första intrycket

Brook, apropa din fraga fran denna trad:
http://www.utsidan.se/vb_forum/showthread.php?threadid=10201

Jag har själv inga 7tm bindningar utan jag provakte ett par skidor som tillhör en kompis.
Han kör utan plattor och vilken inställning han hade pa DIN skalan vet jag ej. Hur som helst, första intrycket är att de är jäkligt stabila (min enda referensram är G3 bindningen). Otroligt sköna i pisten. Möjligtvis inte helt optimala utanför och pa tur, men det maste testas mer för att bekräftas, dvs det kan funka helt ok där ocksa. Flickvännen har ocksa 7tm bindning med plattor monterade och hon är hittills väldigt nöjd. Hon har tom hunnit testa utlösningsmekanismen redan... med framgang :)

/stefan
 
Tack...

för att du dirigerade diskussionen till en mer korrekt tråd, min inläggsdiciplin var inte den bästa!

Hur som helst, tack för dina åsikter. Förhoppningsvis så får jag skapa några egna nu till helgen.

MVH Anders B
 
Svår lösning!

Bindningen Karhu är ju
intressant. Problemed är dock
konstruktionen vid utlösningen.
denna typ av lösning är praktiskt
taget omöjlig att få glappfri.
Glappfri är den förmodligen endast vid nyköp.
Liknande lösningar har provats i andra konstruktioner
men tagits bort /ersatts av andra.

mvh Anders
 
Det..

är väl just det som tiden och tester får utvisa.

De tester som killarna på Telemarktips.com har gjort visar dock inte på att 7tm skulle börja glappa. Nu har de ju inte gjort så väldig, tidsmässigt, långa test, men jag hoppas att 7tm skall hålla ihop och inte börja glappa.

Nåväl, förhoppningsvis så får jag själv göra lite testning nu till helgen.

/Anders B
 
Hej
Jag kollade med telemark-pyrenees och de hade slut på 7tm-bindningen.För säsongen......
Tydligen hade tillverkarna inte räknat med den stora efterfrågan.

Är det någon som har kollat med någon annan butik?

(jag hitter ingen bindning på Sportscheck.com)

MVH Thomas
 
Da Bergbaron

5486; sa:
Hej
Jag kollade med telemark-pyrenees och de hade slut på 7tm-bindningen.För säsongen......
Tydligen hade tillverkarna inte räknat med den stora efterfrågan.

Är det någon som har kollat med någon annan butik?

(jag hitter ingen bindning på Sportscheck.com)

MVH Thomas

Detta är ett longshot, men försök med Da Bergbaron. telefon +49 89 7 14 75 20. Butik som säljer telis- och klätterprylar i München. (Dessutom en av fa aterförsäljare av Haglöfs och Peak i tyskland). Innehavaren är jäkligt kunnig inom telemark och han pratar gärna och bra engelska. Jag pratade med honom för tre veckor sedan och da hade han fortfarande 7tm bindningar kvar. En aning dyr bara, ca 300 DM. Dom skall enligt telefonkat. ocksa ha en hemsida:
http://www.bergbaron.de
Dock funkar den inte än. Senaste utsagan var de arbetade pa den fortfarande. De aker nog hellre telemark än pysslar med html.

/stefan
 
Någon...

som vet var i Europa, man kan få tag på häl-lyftarna ( så kallade "Climbing bales" inte förhöjningsplattorna, de har jag redan;)) till 7tm?

lyft.jpg


Enligt vissa källor så skall de vara "släppta" nu...

/Anders B
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
sladdis Var köpa Karhu? Telemark 10
mattias_berglund Karhu Jak Telemark 5
johanl Karhu 10th Mountain Tour?? Telemark 2
John_T Vem säljer 7tm Tour2 Telemark 2
thureb 7TM med stepin Telemark 2
conntfrt Vart får man tag i 7tm bindningen? Telemark 3
Erikk 7tm-bindningar i Göteborg Telemark 2
johnwiklund Var köpa 7tm? Telemark 12
OlaOrädd Hellraisers på 7tm? Telemark 18
StoffE salger mina 7tm Telemark 1
thober Förhöjningsplattor till 7Tm Telemark 1
Elmfeldt ny bindning - 7tm Telemark 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.