Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Kapell till Paris expedition pulka - perfekt lösning
- Trådstartare mheland
- Start datum
När du skriver sådär blir man ju nyfiken! =)
posta lite bilder?
posta lite bilder?
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
Mycket intressant! Se välgjort och stabilt ut.
Själv ska jag ge mig iväg med en sådan pulka om några dagar till fjällen, och då hade det varit bra med ett kapell. Nu blir det en enklare lösning, med en presenning. Jag hade gärna prövat din idé, men det blir kanske nästa gång!
Tack att du delade med dig! Hälsningar /Hans
Själv ska jag ge mig iväg med en sådan pulka om några dagar till fjällen, och då hade det varit bra med ett kapell. Nu blir det en enklare lösning, med en presenning. Jag hade gärna prövat din idé, men det blir kanske nästa gång!
Tack att du delade med dig! Hälsningar /Hans
Snyggt! Var har du det tryckimpregnerat träet?Med en kombination av tryckimpregnerat trä, markisduk och Claes Ohlsson fick jag till ett helt fantastiskt bra kapell till Paris-pulkan.
Snyggt! Var har du det tryckimpregnerat träet?
På ByggMax ligger det tryckimpregnerade virket utomhus på parkeringen.
Mellan lagren av 2x4 bjälkar och annat 'riktigt' virke ligger pallvirket 2cm x 0.5 cm vilket visade sig vara helt perfekt. för att fästa kapellet med. Detta är av en händelse tryckimpregnerat även det
Först fäste jag kapellet med limpistol i listen och sedan rullade jag kapellet runt omkring 2 varv.
Borrade genom kapell, listen och pulkan, och skruvade fast 20mm M6-bultar genom det hela.
/magnus
Även jag använde Ikea-bagar. Både väskorna och de vanliga blå. Jag sydde helt enkelt ett kapell av två bärkassar som jag sprättade isär. Svårt att slå en materialkostnad på 10kr! För expeditionsbruk funkar det dock inte. Väven nöts för snabbt av hårda kanter. Nu har jag iallafall ett mönster att utgå ifrån. Jag gjorde också ett försök att sätta på en dragkedja. Den var dock på tok för klen och dog på jungfrufärden. Jag undrar om det inte är bättre med något slag av snörning. Inte så kul om dragkedjan fallerar på fjället.
Infästningen av kapellet är av mycket enkelt snitt och inte helt snötät. Jag sydde helt enkelt fast handtagen från bagarna och knöt fast dem genom rephålen underifrån.
Långt ifrån så snyggt som ovanstående lösning, men för den med ont om tid och pengar funkar det nog hyfsat.
Infästningen av kapellet är av mycket enkelt snitt och inte helt snötät. Jag sydde helt enkelt fast handtagen från bagarna och knöt fast dem genom rephålen underifrån.
Långt ifrån så snyggt som ovanstående lösning, men för den med ont om tid och pengar funkar det nog hyfsat.
Min budget
- Skruvar, muttrar brickor på CO - 100 kr
- Markisduk 115 kr/m x 3 - 345
- Lister - 0
Bor man i närheten av Stockholm kan man ta sig till http://www.textilcentrum.se/ i Sundbyberg. Där finns allt och lite till och en del övrigt.
Dom har allt. Hittade ripstop nylonväv till vindsäcken - känns fånigt att betala 1200 kronor för en vindsäck när det egentligen handlar om "vika tyg dubbelt och sy ihop kanterna." Extravagant kan man sy in shock-cord (vad det nu skulle kunna heta på svenska...) i en fåll i den resulterande öppningen. Skönt att syslöjden i mellanstadiet nu har fått någon som helst användning, det trodde jag verkligen inte.Hur ser det ut i sumpan? Har de några vettiga lätta vävar? Det brukar bli att beställa på nätet annars.
Live'are köper även vadmal och mycket annat märkligt där, så om du behöver en vikingakostym kan du slå till.
Liknande trådar
- Svar
- 31
- Visningar
- 6 M
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg