KAP Arctic reservdel

Jag har några av huvuddelarna till ett KAC Arctic kök. Men det saknas en gängdel, det sitter på vissa varianter av köket. Så, vart hittar jag denna mellan del med inner och ytterväggar?

20230725_185006.JPG

Har du koppling till den böjliga bränsleslangen från flaskan?

På mitt KAP-kök sitter där en koppling från Walther i Tyskland där jag köpte hondelen från en firma i Sverige
Helena Bengtsson.

Alfakomp AB
Svarvarvägen 3
13238 SALTSJÖ-BOO

P.O. Box 4013
13204 SALTSJÖ-BOO

SWEDEN

phone: 0046 (8) 747 6060
fax: 0046 (8) 747 1670
e-mail: info@alfakomp.se

Senast ändrad:

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Det är inte åt det hållet som problematiken ligger, det ska alltså sitta en gängmutter med in och utvändigt gänga under spritskålen, men jag saknar den detaljen, bilden lånad från CCS

Bilagor

• 20230604_142607.jpg
    20230604_142607.jpg
    434.2 KB · Visningar: 227
Jo, dom var jag till i måndags, utan framgång. Om jag förstår rätt så finns det lite olika lösningar på olika årsmodeller av KAP köken, denna lösning är på dom senare modellerna

Plockar du ihop delar för att få till ett KAP-arctic? Om du har alla övriga detaljer vore det synd om det stupar på bara denna.

Om man börjar utan något annat så skulle jag föreslå Optimus Nova eller Polaris med tystbrännarhatt. Då hamnar man på drygt 3000 kr med bränsleflaska och Trangia 25 med HA-grytor. Då finns det reservdelar att få tag i.

Thure

Jag har egentligen inte orginal pumpen men väl Optimus Polaris pumpen, så det löser sig. Just nu är det bara adapern som saknas för att få ihop detta KAP

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips