Kajaksajt?

Hej,

tänkte äntligen slå till nu till våren på en kajak men vill gärna läsa på lite om olika typer, material mm innan jag börjar provpaddla för att se vad som passar mig. Alltså fördelar/nackdelar med plast vs glasfiber, roder vs utan roder osv. Nåt tips på nånstans där man kan läsa på lite i ämnet?

/Måns

Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Vi får hoppas att arnstrom.org kommer igång snart för dig å alla oss andra som saknar den så in i vassen!

/Janne

Ett i nuläget korkat tips är förstås www.arnstrom.org

Sidan är nämligen nere, och på annan tråd här i paddlingsforumet dryftas detta problem, och en länk finns till waybackmachine, men jag är osäker på om det funkar.

Sidan är bra på många sätt, men där finns framförallt en hel de elementära saker om kajaker och kanotsport, och på mitt subjektiv sätt skulle jag säga att sidan är tämligen neutral. Andra skulle kanske säga att den är anpassad för nordisk paddling och för motionspaddling. Den är åtminstone neutral ur leverantörssynvinkel, sedan är det förstås så att alla kanotister snart väljer nån slags inriktning på hur de vill utöva sin sport och ett sånt val har förstås Arnström gjort, även om han liksom andra försöker ta hänsyn till hur man kan göra med andra förutsättningar osv.

Hinner se att jag kommer tvåa med "tipset", innan jag äntligen trycker iväg inlägget, men jag instämmer bara att vi kan hoppas på en återfödelse av sidan, och det kan vara värt att vänta på för den som söker information.

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.