kajak i linköping?

är det någon som vet om det finns nån kajakklubb i linköping med omnejd? jag är sugen på att lära mig paddla, men vet inte vilken ände jag ska börja i.

tacksam för allehanda tips!

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Hej!

Jag är också intresserad av utbildning i Linköpings-
trakten. Så återkom gärna om du får något napp!

Jag var för ett tag sedan i kontakt med Linköpings
kanotklubb och då bedrev de ingen utbildnings-
verksamhet.

Mvh
/SJ

Vad vill du ha?

Vill ni ha en grundkurs i Paddling,
eller vi ni lära er att göra eskimåsväng, kompisräddning och liknande?
Jag kommer vara i Linköpingstrakten fram till 25 november och om ni har utrustning med saknar kille som lär er kan jag säkert hjälpa er...
/ MVH Henrik Balkander

För min del så är det främst "eskimåsväng,
kompisräddning och liknande" som är intressant.

Men för all del så finns det nog en hel del att
tillföra på paddlingsteknikfronten.

Jag har egen kajak.

Mvh
/SJ

jag är ute efter grunderna (lära mig tillräckligt mycket för att ge mig iväg på egna turer), då jag aldrig paddlat förut.

har tyvärr inte egen kajak, men det borde väl gå att hyra?

/johan

POOL?

Det vi behöver är i princip bara en kajak, kappell, paddell och en pool att vara i så är det bara att köra.
Optimalt är att vi har varsin utrustning och att alla sitter i hela tiden men det kanske är lite svårt inomhus.
Vart någonstans kan man göra det häromkring?
Eller vill ni kanske göra det utomhus?
Ganska kallt nu alltså...
Men fixar ni en pool och ett datum så kör vi...
/ HB

Hej, igen!

Vi kan alltid använda min kajak med tillbehör.

Förutom paddel, kapell och flytväst så kan jag även
bidra med paddelflottör och näsklämma.

Jag ska kolla med badhuset hur det skulle kunna tänkas
fungera.

/SJ

Linköpings kanotklubb

Om ni kollar på hemsidan så ser ni att man har träffar i simhallen i Ljungsbro nu under hösten. Långfärdssektionen plockar in ett par kajaker och har utbildning som är lite varierande beroende på vilka som kommer. Men det är utmärkt att börja med om man är nybörjare. ( Jag var med förra säsongen och lärde mig lite grunder, kamraträddning och lite styrteknik m.m. )

Kan rekommenderas!!

Finns det möjlighet för kajakintresserad som tillfälligt befinner sig i trakten att vara med på ett par pass i Ljungsbro tro?? Om någon får reda på tider och möjligheter så hör av er!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips