Jodå, vargen kan gå till angrepp på kopplade hundar

Aktuellt

På två hjul genom Karelen: Grusvägar, bastur och möten för livet

Två irländska cyklister reser till finska Karelen för att utforska områdets “grå guld” – alla övergivna, slingrande grusvägar.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.
Jaja..

Jag säger inte att artikeln inte var sann, men man ska inte tro på allt man läser... Hemma här händer det ibland att man läser om någon som sett varg och för nått år sedan var det någon som blev jagade av en varg då han var ute och cyklade. Vargen jagade honom hela vägen hem till trappan. Senare visade det sig att det var en ... ja, naturligtvis.. en jakthund på drift. Ofta förväxlar folk som aldrig sett varg med hund. Folk tror ibland att vi är ute och går med vargar i koppel då vi går med våra hundar...
Sen är det väl så att man aldrig ska säga aldrig. Individer som inte är riktigt som alla andra finns ju av alla arter.

Laila.

Individer som inte är riktigt som alla andra ...

Jag tror inte att en varg behöver vara speciellt avvikande för att angripa en hund.
BOS

Säkert...

Visst, står det i VG så MÅSTE det ju vara sant... Den är ju känd för sin otroliga tillförlitlighet.

Det är ju bra när folk är så säkra på sin sak så att de kan avfärda allt som strider mot deras åsikter som lögn.

BOS

Fel

Nej, nej inte lögn...
Inavel och blodtörst.
Och då menar jag inte att vargarna är inavlade...
Slut, frågor?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips