Jodå, vargen kan gå till angrepp på kopplade hundar

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Jaja..

Jag säger inte att artikeln inte var sann, men man ska inte tro på allt man läser... Hemma här händer det ibland att man läser om någon som sett varg och för nått år sedan var det någon som blev jagade av en varg då han var ute och cyklade. Vargen jagade honom hela vägen hem till trappan. Senare visade det sig att det var en ... ja, naturligtvis.. en jakthund på drift. Ofta förväxlar folk som aldrig sett varg med hund. Folk tror ibland att vi är ute och går med vargar i koppel då vi går med våra hundar...
Sen är det väl så att man aldrig ska säga aldrig. Individer som inte är riktigt som alla andra finns ju av alla arter.

Laila.

Individer som inte är riktigt som alla andra ...

Jag tror inte att en varg behöver vara speciellt avvikande för att angripa en hund.
BOS

Säkert...

Visst, står det i VG så MÅSTE det ju vara sant... Den är ju känd för sin otroliga tillförlitlighet.

Det är ju bra när folk är så säkra på sin sak så att de kan avfärda allt som strider mot deras åsikter som lögn.

BOS

Fel

Nej, nej inte lögn...
Inavel och blodtörst.
Och då menar jag inte att vargarna är inavlade...
Slut, frågor?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips