Funderar halvt om halvt på att köpa ett jetboil-kök (www.jetboil.com)för att utöka min kökssamling. Har dock inte hitta några direkta åsikter om detta kök varken här eller i recensionsbanken. Är det någon som äger eller har provat ett jetboil så får ni gärna dela med er av era åsikter om köket.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Jetboil, något att köpa?
- Trådstartare 1145
- Start datum
Har ett jetboil sen en tid tillbaka och tycker det funkar bra, precis som du skriver så har jag det också för att just utöka kökssamlingen.
Det kanske inte är förstavalet på tvåveckorsvandringen men med en liten 100grams gasbehällare är det ett snabbt och effektivt val för kaffekoppen eller en påse expedition meal på de kortare turerna.
Gillar just att man har allt packat tillsammans i säcken. Tror det väger under halvkilot även med gas.
Det kanske inte är förstavalet på tvåveckorsvandringen men med en liten 100grams gasbehällare är det ett snabbt och effektivt val för kaffekoppen eller en påse expedition meal på de kortare turerna.
Gillar just att man har allt packat tillsammans i säcken. Tror det väger under halvkilot även med gas.
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
1145; sa:Funderar halvt om halvt på att köpa ett jetboil-kök (www.jetboil.com)för att utöka min kökssamling. Har dock inte hitta några direkta åsikter om detta kök varken här eller i recensionsbanken. Är det någon som äger eller har provat ett jetboil så får ni gärna dela med er av era åsikter om köket.
Här kan du läsa några åsikter/synpunkter
http://www.rockclimbing.com/gear/product.php?p=1995&list=1
Stödben
Ett sånt här kanske (Primus, 22 gram)?
1145; sa:Det borde gå att använda stödben under gasbehållaren för förbättrad stabilitet, eller har jag fel?
Ett sånt här kanske (Primus, 22 gram)?

Hofvander; sa:Har ett jetboil sen en tid tillbaka och tycker det funkar bra, precis som du skriver så har jag det också för att just utöka kökssamlingen.
Tror du man kan ha en större gasbehållare till köket? För lite längre vandringar.
Det kom ett paket...
I dag hämtade jag min Jetboil som en kompis i USA köpt och skickat. Med frakt kostade kalaset 712:-, vilket inte är billigt men några hundralappar lägre än att köpa härhemma.
Återkommer med en recension senare, men resultatet av testkokning i köket imponerade så smått. Bättre stabilitet än jag trodde för en så pass hög konstruktion. Med stödben på gastuben är den mycket stabil. Fort går det att koka 0,5 l vatten i alla fall.
Och ja, det rymms en normalstor gaskagge i köket tillsammans med brännaren.
I dag hämtade jag min Jetboil som en kompis i USA köpt och skickat. Med frakt kostade kalaset 712:-, vilket inte är billigt men några hundralappar lägre än att köpa härhemma.
Återkommer med en recension senare, men resultatet av testkokning i köket imponerade så smått. Bättre stabilitet än jag trodde för en så pass hög konstruktion. Med stödben på gastuben är den mycket stabil. Fort går det att koka 0,5 l vatten i alla fall.
Och ja, det rymms en normalstor gaskagge i köket tillsammans med brännaren.
Liknande trådar
- Svar
- 8
- Visningar
- 1 K
- Svar
- 5
- Visningar
- 1 K
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar