Jakten på Knorr Spaghetteria

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Vilka är juryns favoriter inför säsongen vår-sommar 2026? Bland vinnarna finns bland annat en lättviktsryggsäck och en svensk designklassiker.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Jag fick svar på deras FB sida ang de övriga sorterna och tillgängligheten ute i butik.

Citat; Det är riktigt kul att höra att ni gillar våra Spaghetterior! Både Spinaci och Broccoli-Mozzarella har dessvärre blivit borttagna ur sortimentet. Anledningen till att de plockats bort är att de inte var tillräckligt populära ute i butikerna vilket vi tycker är väldigt synd. Vi jobbar dock alltid på att lansera nya produkter och hoppas att inom kort kunna presentera något nytt som ni gillar.

Blev såklart nyfiken och gjorde ett besök på Ica Maxi i Västervik där en påsen inhandlades. Det fanns 4 kvar så jag måste skynda mig och prova. Det får bli lunch på torsdagens paddeltur.

Stämmer inte , har hitta Formagio m.m på Ica Maxi

UPDATE 131010

Efter samtal med en bekant som jobbar inom ICA har jag fått reda på följande:

"Vanliga" ICA butiker har enbart carbonara och bolognese i sitt sortiment som de kan beställa från ICA lagret.

Ica maxi däremot är en fullsortimentsbutik, och kan beställa in alla smaker.

Så det gäller för pastasugna att leta upp en ICA maxi helt enkelt! :)

UPDATE 131010

Efter samtal med en bekant som jobbar inom ICA har jag fått reda på följande:

"Vanliga" ICA butiker har enbart carbonara och bolognese i sitt sortiment som de kan beställa från ICA lagret.

Ica maxi däremot är en fullsortimentsbutik, och kan beställa in alla smaker.

Så det gäller för pastasugna att leta upp en ICA maxi helt enkelt! :)

Utmärkt! Med spenat och broccoli-mozzarella ute ur sortimentet borde alltså gå att handla Carbonara, Bolognese och Formaggio på ICA Maxi.

Jag fick svar på deras FB sida ang de övriga sorterna och tillgängligheten ute i butik.

Citat; Det är riktigt kul att höra att ni gillar våra Spaghetterior! Både Spinaci och Broccoli-Mozzarella har dessvärre blivit borttagna ur sortimentet. Anledningen till att de plockats bort är att de inte var tillräckligt populära ute i butikerna vilket vi tycker är väldigt synd. Vi jobbar dock alltid på att lansera nya produkter och hoppas att inom kort kunna presentera något nytt som ni gillar.

Lite lustigt: Produkter som knappt gått att köpa blir borttagna för att de inte varit populära??

Knorr's frystorkade pastarätter, ex Carbonara. Funkar det att hälla över innehållet från förpackningen till en mer lätthanterlig plastpåse utan att det nämnvärt försämrar livsmedlet? Ska på fjälltur och orginalförpackningen är allt för skrymmande.

Tack på förhand!

Jag tömmer över i små fryspåsar för att spara plats och vikt och med Bolognese bryter jag spaghettin i små bitar. Det funkar perfekt men såspulvret kan klumpa ihop sig lite så man får smula sönder det, men det löser sig i vattnet.
En liten fryspåse som skräp blir betydligt mindre att bära hem igen än förpackningen som maten ligger i.

ja det är klart det gör.

f.ö. vill jat avråda från att köpa Öb:s och Lidls pastarätter De smakar skunk. Bättre koka naturell pasta och tillsätta pastasås.

Pasta är mjöl olja och lite kryddor, ganska energigles mat. Pröva energitätare mat det blir både lättare och du blir mättare.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips