Jag vill leva i vildmarken en längre period, möjligen över vinter.

Där jag bor nu finns inte vildsvin, men när jag bodde i Stockholms län såg jag ofta både rådjur och vildsvin. Rådjur behövde jag inte ens gå ut i skogen för att se. Vid sällsynta tillfällen kunde de dagtid komma in i tätorten för att käka i trädgårdar.
Från ämnet för tråden, men ändå. Jag hade önskat att rådjuren i trädgården var sällsynta dagtid... de smaskar glatt i sig av vår buffé av allt från nyplanterade träd och buskar, till tomatplantor, vinbär och murgröna, alla möjliga tider på dygnet. Suck.
 
Från ämnet för tråden, men ändå. Jag hade önskat att rådjuren i trädgården var sällsynta dagtid... de smaskar glatt i sig av vår buffé av allt från nyplanterade träd och buskar, till tomatplantor, vinbär och murgröna, alla möjliga tider på dygnet. Suck.
Just därför är Eternalbeings kommentar om att "det finns inga djur i Sverige" svår att förstå. I ditt fall behöver du bara titta ut genom fönstret för att se rådjur!
 
ja leva på jakt är omöjligt i sverige med alla lagar
Som sån vildmarksromatiker brukar inte lagar var några hinder? Det brukar mer va själva dödandet som är jobbigt då de inte brukar ha erfarenhet av sånt och ofta tycker de synd om djuren.

I såna här trådar brukar TS :arna ofta mest söka nån form av bekräftelse för ens tankar, men sällan blir ideerna förverkligade.
 
Det stora problemet med att leva på jakt är väl att om man fäller större vilt så är det under stora delar av året rätt svårt att spara köttet tillräckligt länge.

Man får också konkurrens med andra rovdjur. Jag minns en säsong av serien Alone där en deltagare lyckas fälla en älg med pilbåge. Men en järv och fåglar äter upp det mesta av fettet på köttet, trots att han bygger en hög plattform där han förvarar det så lyckas järven klättra upp. Han får också besök av en björn, men det slipper man ju kanske i stora delar av Sverige.

Det var väl även det problemet som illustreras i Into the wild, köttet blir uppätet av fluglarver?
 
Det finns kralliga luftgevär...


Och en pilbåge med rätt spets på pilen gör garanterat jobbet...


Men det där får folk roa sig med i u-länder... här jagar vi "etiskt" 😉
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.