Jag vill ha cykelsällskap till Barcelona nån gång i sommar!

Jag ska cykla till Barcelona i sommar. ska du också cykla i europa då tar jag gärna sällskap om våra rutter sammanstrålar. kanske får jag sällskap hela vägen från Göteborg om nån har lust att följa med? hör av dig för det blir för långtråkigt att åka hela vägen ensam. jag är inte supertänad utan jag cyklar när det är kul och fint väder men blir det en ovarierad och långtråkig sträcka tågar jag en snutt till nåt roligare. men jag har egentligen hela sommaren på mig så jag rättar mig efter er som vill följa med.
 
Barcelona

Hej!

Jag och min polare har också funderat på att cykla ner åt det hållet, men ingenting är säkert ännu, dock hoppas jag att det blir av. Ingen av oss har någon erfarenhet av långfärdscykling men nån gång ska ju vara den första. Vi kommer antagligen inte att bege oss iväg förrän början av juli.
Hur lång tid har du beräknat att det tar att ta sig ner och hur många mil har du uppskattat cykla om dan?
Vad har du för erfarenheter sen innan?

Med vänlig hälsning

Jessica
 
Hej! hurra ett svar!
jag har endel erfarenhet iaf. jag cyklade med två vänner förrförra året från Berlin till London. det var min första långcykling. Vi hade planerat baskien men så ändrades rutten på vägen. vi åkte i tre veckor men jag måste erkänna att vi tog rätt mycket tåg... de dagar vi cyklade (vi hade ett par vilodagar här och var och göttade) så cyklade vi kanske mellan 7 och 10 mil. ibland kom vi inte längre än fem mil fast vi var ute hela dan. det var så mycket "stanna och kolla på kartan". men när vi kom till england hade vi ingen karta utan följde bara cykelrutterna (som anges med speciella skyltar). det var sååå himla mycket roligare, så jag tänkte försöka nåt sånt. alltså inte helt utan karta men inte hålla på och kolla på den hela tiden. kanske snarare gå efter en kompass så man iaf tar sig åt rätt håll. lite omvägar är ju egentligen inte hela världen, då får man ju se nåt annat. jag hoppas på att kunna åka tio mil om dagen. det är vad det står på penssionärernas cykelbloggar och det känns ju som man BORDE klara :)
jag kommer kanske inte åka förrän i augusti dock. men jag kan vara flexibel kanske. men det är långt. 300 mil cykelväg eller så. så cyklar man hela vägen tar det iaf en månad.
förra året cyklade jag iväg med belgien som mål. men då åkte jag ensam och hade inget tält utan sov på soffa-surfing på internett. men det blev aldeles för stressigt och tråkigt dessutom att åka helt själv. dessutom motvind och dåligt väder så jag tog tåget hem i köpenhamn. alltså cykla själv vill jag inte! jo tälta tänkte jag göra denna gång. det blir friare så och inte så dyrt. men stormkök tar jag nog inte med utan äter längs med vägen. och väldigt lite packning ska jag ha.
hur låter detta?
/lovisa
 
Till Spanien!

Känns som det är dags att göra ett inlägg i debatten här. Har faktiskt också, väldigt länge funderat på att cykla söderut, till Gibraltar i södra Spanien. Blir klar med studierna nu till sommaren och kommer därför för första gången egentligen ha både tid OCH pengar till det hela. Kul att se att det inte bara är jag som går i dessa tankar.
Som det ser ut nu, så åker jag i så fall runt mitten av juni. Beräknar att det tar ungefär två månader, med runt 10 mil om dagen. Möjligtvis hoppar jag över gibraltar och cyklar till Santiago de Compostela i nordvästra Spanien istället. Jag får se lite senare hur tankarna går. Håller därför med Lovisa, att kompass ofta slår högre än karta, i den mening att man inte vill stanna och kolla vägen konstant. Tänkte i alla fall åka på egen hand, men kan ju förstås slå följe emellanåt också. Tält ska med, och nog ett stormkök. Tältet tänkte jag nog slå upp lite varstans där man får vara ifred, och slippa ifrån campingavgifter etc.
/Erik
 
Känns som det är dags att göra ett inlägg i debatten här. Har faktiskt också, väldigt länge funderat på att cykla söderut, till Gibraltar i södra Spanien. Blir klar med studierna nu till sommaren och kommer därför för första gången egentligen ha både tid OCH pengar till det hela. Kul att se att det inte bara är jag som går i dessa tankar.
Som det ser ut nu, så åker jag i så fall runt mitten av juni. Beräknar att det tar ungefär två månader, med runt 10 mil om dagen. Möjligtvis hoppar jag över gibraltar och cyklar till Santiago de Compostela i nordvästra Spanien istället. Jag får se lite senare hur tankarna går. Håller därför med Lovisa, att kompass ofta slår högre än karta, i den mening att man inte vill stanna och kolla vägen konstant. Tänkte i alla fall åka på egen hand, men kan ju förstås slå följe emellanåt också. Tält ska med, och nog ett stormkök. Tältet tänkte jag nog slå upp lite varstans där man får vara ifred, och slippa ifrån campingavgifter etc.
/Erik

BRA! kul. jag och Allan Wang åker nog senare i början av augusti/slutet av juli så om du blir försenad med ditt resande så följ med oss! det är roligare om man är flera! :)
 
Lovisa: När börjar du skolan där? Vi kan ju väl åka i början av juli om du inte ska göra något speciallt hemma i sverige:)? Erik kanshe vill vara med då!

Erik: Det låter som att du tänker cykla dit och tillbaka? Är du en mkt rutinerad cyklist? 6000km är lååångt! Jag ska nog ta flyg hem när jag framme;)
 
mjo kanske... men grejen e att jag kanske har lovat bort mig att resa med pappa i juli. men det e väldigt obestämt iof.
 
jag vet inte när jag börjar men jag tror det är nån gång i september. jag tror de börjar lite efter oss därnere
 
Tja, jag hade tänkt att cykla till spanien faktiskt. Men jag måste starta nu någon gång i veckan! haha Jag måste nämligen vara i österike i mitten av augusti.cyklar från göteborg. Eller ja, tänkte ta båten över till fredrikshavn. Någon som är på?
 
Lovisa: När börjar du skolan där? Vi kan ju väl åka i början av juli om du inte ska göra något speciallt hemma i sverige? Erik kanshe vill vara med då!

Erik: Det låter som att du tänker cykla dit och tillbaka? Är du en mkt rutinerad cyklist? 6000km är lååångt! Jag ska nog ta flyg hem när jag framme
------------

Hej igen!
Ja.. ne, jag blir nog iväg innan faktiskt, slutet av juni tror jag. Siktar på att vara hemma igen någon gång i september. Känner att jag vill sätta igång, sedan september och framåt bör jag nog befinna mig här i Göteborg igen.

Cykla tillbaka, ne, tanken är nog att flyga. Om jag mot all förmodan skulle vilka cykla hem, så kan ju det hända också. Men plan A är att flyga hem. Rutinerad cyklist he he.. man kan säga att jag har varit det. Har arbetat som cykelmekaniker, sålt cyklar, monterat cyklar. har cyklat 2ggr i spanien, på 100 - 120 mil varje gång. Har också cyklat en sväng i Sverige, från Göteborg till Gotland, runt på Gotland, och hem igen. Men allt detta var ett par år sedan. Sedan dess har jag faktiskt inte cyklat på kanske ett år. Tänkte dock börjar komma igång igen nu lite innan, resan.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
OskarEriksson Jag söker en eller flera andra långvägscykare! Långcykling 2
majjen Jag vet inte vilken cykel jag vill ha / behöver Långcykling 28
fritzov Jag vill börja långfärdscyckla. Vad behöver jag Långcykling 4
Armas Mitt livs resa, hur bör jag färdas? Långcykling 25
easker Vilken väg ska jag ta genom Norrland? Långcykling 9
Skipper_ Jag får plats med mer om jag skippar säckarna/persedelpåsarna? Långcykling 4
hannulan Köpa ram - vad ska jag tänka på? Långcykling 8
Fraktal Skall jag fimpa STI eller V-bromsar? Långcykling 5
Foehammer117 Europa-, mellanöstern-, nord-, syd Asien, vilka länder ska jag undvika? kostnad? tid? Långcykling 7
Ainon Vad ska jag titta efter för cykel och väskor? Långcykling 3
RDu I Hanoi, var ska jag nu? Långcykling 4
thureb Inte är väl jag nån kverulant? Långcykling 5
Florén Hur tar jag bort handtaget? Långcykling 7
Matilda3 Hitta en bra cykel som inte kostar allt jag äger och har Långcykling 15
Illyren Nu ska jag ut och cykla genom världen! Vill någon hänga på? Långcykling 10
Konstantin2004 Vilken typ av cykel behöver jag? Långcykling 24
greendanger "Jag ska se hela världen – på *cykel" Långcykling 1
RDu Ska du välja cykel? Detta är vad jag valde.. Långcykling 21
swed-ontour Var hittar jag en transportväska? Långcykling 7
otränad Säg att jag inte är dum i huvudet... Långcykling 46
kultingen "Pedalerna" hoppar/klingar till när jag trampar hårt (växlarna)? Långcykling 6
henrikboquist Vilken touringcykel ska jag välja Långcykling 17
pergit Hjälp - Hur fixar jag en havererad bakväxelförare? Långcykling 26
federsel Vilken av dessa cyklar ska jag välja Långcykling 5
Gohan Ska jag byta julklappen? Långcykling 5
anghan Hybridcykel till tjejvättern, vilken ska jag välja? Långcykling 6
The_Lost_Cyclist Hur får jag tag på en stålram? Långcykling 30
pher_ Vad har jag råkat ut för? Ont i sidan på knät. Långcykling 9
quincampiox Jag söker en bra cykel online-shop Långcykling 5
SvampTramp Vilken ramstorlek ska jag ha? Långcykling 8
lactlab Var köper jag en cykelresväska Långcykling 3
rubing Vilken cykel ska jag välja? Långcykling 4
Fri-skis Fixar jag detta??? Långcykling 2
mördarsnigel Jag har gjort en pakethållare! Långcykling 2
Marielle_Värmland Köpa MTB, men vad skall jag ha?? Långcykling 3
littlebigohrn Var cykelvandrar jag i de djupa Värmlandskogarna? Långcykling 1
erikp Vad ska jag köpa för cykel Långcykling 3
dirty harry Var kan jag hitta en ny Crescent Egil (den är stulen)? Långcykling 0
stellan Hur justerar jag ekrar så hjulet blir runt Långcykling 0
stellan Hur justerar jag ekrar så hjulet blir runt Långcykling 2
stellan Hur tar jag av kransen bak - vilka verktyg Långcykling 3
lizardking Vad för cykelkärra ska jag använda? Långcykling 5
Anki56 Cykelsällskap några veckor i sommar Långcykling 11
joakjoha Söker cykelsällskap, Sverige/Norge i juli. Långcykling 0
hannulan Cykelsällskap Långcykling 4
cocosnot Cykelsällskap Rostock-Istanbul? Långcykling 0
hannulan Cykelsällskap Pamir Highway o Kyrgystan Långcykling 1
GiantTurtle Cykelsällskap sökes, juli/augusti Långcykling 2
Christian1 Cykelsällskap Maj/Juni? Långcykling 9
danjou Cykelsällskap Sverige-Kapstaden Långcykling 3

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.