Cykelsällskap Pamir Highway o Kyrgystan

Jag har funderat fram och tillbaka om jag vill ha sällskap eller inte på min semester. Nu har jag iaf bestämt mig för att jag vill försöka hitta nån att cykla med. De skulle kännas bra med sällskap.

Jag har tänkt cykla i Tadjikistan o Kyrgystan, jag har tittat på Pamir Highway och lite olika vägar i Kyrgystan. Jag är öppen för lite olika rutter. Hade tänkt vara borta hela augusti samt nån vecka i juli och nån vecka i september. Valet av tidpunkt har jag gjort för att jag tror att det kommer att vara bäst väder vid den tidpunkten. Man slipper snösmältningen, den vrästa hettan har försvunnit och det har förhoppningsvis ännu inte blivit så himla varmt. Jag är en ganska normal cyklist som troligtvis cyklar 8-9 mil/dag i ett lugnt och jämnt tempo. Gillar att stanna och dricka kaffe men också att komma framåt.

Jag planerar dessutom att försöka göra en enveckas stopp i Kyrgystan för att lära mig att rulltova och få göra en sån vacker matta som finns där.

Om du skulle vilja cykla hela eller en del av vägen tillsammans med mig vore det kul om du hörde av dig. Det skulle vara trevligt att ha nån att börja med eller bara möta längs med vägen.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.