Cykelsällskap Maj/Juni?

Hej!

Är troligen ledig Maj/Juni och tänkte passa på att göra lite cykelturer. Båda endags och längre av intresse.

Någon mers om är sugen?
 
jag följer gärna med på endags eller flerdags tur i juni. mellan den 8:e och den 24:e är jag endast ledig runt helgerna men före och efter är jag helledig och redo för cykling.
det verkar finns många cykelleder runt om västra götalandstrakten. jag är tex sugen på dalslandsleden!
 
Kul

Är precis hemkommen från en 4 dagars kanothajk så är lite seg.

Jag tänker nog testa en dagstur från Göteborg upp över Kungälv och mot diseröd och därefter mot antingen kareby, kode eller kanske jörlanda för att sedan ta kornhallsfärjan mot hisingen och hemåt igen. Kan nog bli en bra dagstur att börja med?

Blir nog en vardag snart, kanske denna vecka men jag måste ladda för Gbg-varvet och vill inte ge mig ut på alltför långa och tuffa rundor innan. Ser ut att bli bra väder på på Onsdag, kanske lägger upp en tur. Lämpligast är väl under "Träffar" eller vad tycker ni?
 
Cykeltur Göteborg 19:e maj

Tänkte ta mig en cykeltur nu när man är lite ledig. Verkar bli bra väder också:) Inget racertempo utan runt 20 km/timme hade jag tänkt, alltså "motionstempo" i "lagom" fart.

Tänkte mig rundan såhär ungefär: Samling 10:00 vid universeum (korsvägen), över på hisingen förbi skogome, kärra och sedan till Kungälv. Däreefter upp mot Diseröd och en lunchpaus och kanske bad för de som vill vid Romesjön. Därefter västerut mot kode och därefter en fika/badpaus vid kusten någonstans vid ödsmål (rörtången eller lökebergskile t ex?, kom gärna med förslag). Efter detta tar vi oss söderut mot restad, risby och östra röd för att ta kornhallsfärjan över mot hisingen och sedan hemåt.

Det blir en runda på runt 8 mil. Du måste inte vara jättebra tränad men bör klara av åtminstone några mil. Resten löser sig, med pauser och mat klarar man mer än man tror.

Ta med: Mat/fika/vätska ev. badkläder och extraslang eller laglappar + tillbehör och gott humör.
 
kul, jag följer gärna med, tror jag. jag har skola-inlämning dan innan och har varit uppe några nätter i rad då så kan hända att jag inte pallar ,men jag tror nog det ska funka med en ordentlig natts sömn innan. för då kommer jag absolut!
 
Har även lagt ut aktiviteten på andra forum så det kan hända att någon/några därifrån eventuellt hänger med.

Ses
 
4 stycken var vi som fick en underbar dag! Blev dock lite längre än beräknat, nästan 11 mil, men det gick ju bra och gjorde ju inget i det underbara vädret:)

Tack för trevligt sällskap!
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Anki56 Cykelsällskap några veckor i sommar Långcykling 11
joakjoha Söker cykelsällskap, Sverige/Norge i juli. Långcykling 0
hannulan Cykelsällskap Långcykling 4
cocosnot Cykelsällskap Rostock-Istanbul? Långcykling 0
hannulan Cykelsällskap Pamir Highway o Kyrgystan Långcykling 1
GiantTurtle Cykelsällskap sökes, juli/augusti Långcykling 2
lovisahaha Jag vill ha cykelsällskap till Barcelona nån gång i sommar! Långcykling 16
danjou Cykelsällskap Sverige-Kapstaden Långcykling 3
hsalberg Cykelsällskap Juni-September i Europa Långcykling 0
Pocahontus En månads cykling i maj, tips? Långcykling 5
Christian1 Cykeltur Göteborg 25:e Maj Långcykling 5
utocykla Dagstur i Värmland eller Dalsland 29 maj Långcykling 0
salevik I Istanbul i slutet av maj? Följa med på resa till Kina? Långcykling 1
Karlholm Välkomna till Hisingen Runt (5 maj) Långcykling 0
3998 Dala-Floda--Nordkap i Maj Långcykling 0
danneman10 Cykla genom Norge 280 mil Juni 2019 Långcykling 42
ladakh Söderut i juni Långcykling 0
stroeller Söker sällskap till Gibraltar - Nordkapp under juni och juli 2015 Långcykling 0
jenkan cykla till spanien 10 juni- 10 juli med mig? Långcykling 0
jonrob Cykelfestival 4 - 5 juni Långcykling 6
henrik_faming Cykling i Kroatien juni 2011 Långcykling 4
Christian1 Cykelsemester 16:e - 20:e Juni Dalsland Långcykling 1
Sailorboy81 cykling ca 5-7dar slutet på juni början av juli Långcykling 0
Christian1 Cykelsemester 9-13:e Juni - Dalsland Långcykling 4
Christian1 Cykeltur havet (Göteborg) 1:e Juni Långcykling 0
Banankontakt Baltikum i juni Långcykling 3
jiankang Följ med på Silkesvägen nu i juni! Långcykling 0
Peterborås Cykla England runt i juni 2010.... Långcykling 8
avsl0912 11 juni föråkare Vätternrundan på 1 hjul under 24 tim. Långcykling 6
avsl0912 Idag 3 juni är halva Sverige på ett hjul avklarat! Långcykling 5

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.