En månads cykling i maj, tips?

Hej!
Jag har en månad ledigt i maj och vill prova på att ge mig ut och cykla under denna tid. Jag har aldrig gjort någon cykeltur av detta slag och skulle därför gärna vilja ha lite tips. Vad för rutt skulle ni rekommendera för 3-4 veckors cykling i maj? Jag tänker främst inom Europa.

Tacksam för svar!

Hälsningar Pontus

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Varför inte testa North Sea Cycle Route ,en valfri del av 600 mil i 8 länder,Skottland rekommenderas.Detaljerade kartor över deletapper finns att köpa.Börja med att kolla internet på North Sea Cycle Route.

North sea cycle route är jättebra om man vill ha ett helvete och förstöra cykeln på icke cykelbara kostigar och öppna/ stänga staket hela dagarna utan att få något flyt. Den är för de tuffaste och definitivt ingen nybörjartur. Kartor fanns inte att köpa när jag försökte och märkningen i fält är för dålig. Cykla på landsväg, skaffa riktigt bra kartor och ta en annan väg om du ser en cykelledsskylt.

Trakterna kring Rieti i Italien är ett paradis för cykling. Man kan åka tåg från Rom via Terni (1999). Tuffa backar men vacker natur och mysiga små bergsbyar på sockertoppsberg. Enligt Italienarnas världsuppfattning är även Europas högsta vattenfall i trakten. Den är ett reglerat fall på dryga sextio meter i tre steg. Det står till och med på vykortet att det är högst.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips