Jacka under ryggsäck: olika mtrl fram och bak?

Jag är också storsvettare och skyr all sorts vindtäta "skalplagg", så länge det inte regnar, men det löser ju inte problemet, om ryggsäcken ligger an mot kroppen. Så jag väljer helt enkelt sådana som inte gör det. Klassiska ramryggor var ju bra på detta, men det finns moderna ryggsäckar med en nätventilerad rygg, som också är bra på det - t ex Ospreys Exos- och Levity- serier.

Det går att packa och ställa in även en ramlös, oventilerad ryggsäck så att det blir glapp mot ryggen, förutsatt att man bär hela lasten med höftbältet (men det vill i a f jag göra ändå).

Fjällräven lappland hybrid har tunnt stretchtyg på ryggen. Det är egentligen en jaktjacka men funkar för annat med.

Från karta till horisont – behåll fokus med rätt sorts kontaktlinser
Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.
Jag har en klättermusen vindtröja. Minns inte namnet, men den har eta-proof fram och ett tunt stretchigt material i ryggen. För ett antal år sedan hade jag en jacka från Outdoor Research i GTC med långa dragkedjor i sidorna så man kunde öppna upp ryggen helt.
Jag har också en sån. Vete 17 vad den heter, men jag köpte den på rea hos KM för en massa år sedan

Min längdjacka från craft passar ungerfär in på din beskrivning. Dock är den vind och inte varrentät framtill.
jag ser dock inte poängen, när det regnar vill man väl ändå vara heltskyddad och när det inte gör det kan man väl vara utan och tex ha en ulltröja.

Aktuellt

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!
Ta chansen att vinna startplatser till Göteborgs största trailupplevelse och Merrells nya terränglöpsko Agility Peak 6, perfekt att springa loppet i!

Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt
Inför vår- och sommarsäsongen lanserar flera svenska varumärken nyheter med låg vikt. Utsidans redaktion listar fem favoriter!

10 nordiska adrenalinkickar – från höga toppar till vilda forsar

10 nordiska adrenalinkickar – från höga toppar till vilda forsar
Vill du utmana dig själv, se ut över hisnande stup, forsränna, kamvandra – och uppleva fantastisk natur? Här är tio tips från runt om i Norden!
En kontorsficka på ryggsäckens axelrem är en framkomlig väg, stor nog för din hopvikta karta, anteckningsmatriel mm.
Min rymmer även lupp och thermometer. Flera jag känner som kopierat den har satt en kameraficka på höftbältet, variationerna är många tango.

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.