ITAB´s kläder

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Re: Re: Re: Re: Re: ITAB-kläder

[
Jo, men de har inte hellånga dragkedjor i sidorna, vilket är ett krav på min spec-lista. Brallorna ska gå att ta av och på utan att ta av pjäxor/skidor och ev stegjärn. [/QUOTE]

Ett par vanliga Dobsomtäckisar då? [/QUOTE]

Ja, en av de saker som är bra med ITAB är att de har "långa" centilongstorlekar också, dvs inte bara 52/54 utan också c152/154. T&P Vinterbyxa verkar finnas i C152/154 och då är min förhoppning att den ska vara tillräckligt lång i benen utan att vara JÄTTESTOR i midjan... Vissa tillverkare har ju fattat att människor kan behöva olika midjemått till sina ben, åt båda hållen alltså. Vissa tillverkare t.ex Tierra har väl large och large/long på vissa brallor. Många billiga täckbrallor, även Dobsom tror jag, som är tillräckligt långa i benen ser för jävliga ut när man tagit på sig dem .

Handskar

Jag äger ett par Taiga GT handskar och så köpte jag ett par från ITAB. Itabs var billigare men kvaliten var där efter. Kan knappt böja på fingrarna.

Vad jag var ute efter var ett par tunna GT handskar för regniga dagar ( ex fjällvandring ) och tyckte Taigas var för tjocka men det kommer att bli Taigas även sommartid.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips