ITAB´s kläder

Äger ett par T&P Outdoor byxor som jag inhandlade från ITAB (Idefixteko) för över ett år sedan. Är hur nöjd som helst med byxorna och billiga var de också. Tänkte kolla med er andra om det är någon som har provat något mer från dem.

Hur är deras jackor, fleece tröjor m.m.

Hemsidan: http://www.idefixteko.se/
 
Jag köpte för flera år sedan ett par safariskjortor från dom, de hänger med än på både fisketurer och i skogen så den kvaliteen kan man inte klaga på, inte pr
iset heller. När jag var inne på deras sida nu ser jag att de har utökat sortimentet sedan sist (ett par år sedan) så det ska bli kul och se om man hittar några nya blivande favoriter.
 
otroligt prisvärt

köpte deras nya skaljacka T&P Discovery för 695:- som jag är otroligt nöjd med än så länge. Har många bra detaljer o den känns som en jacka som skulle kostat minst det tredubbla. Tiden för utvisa hur den håller måttet mot och vattnet ute. Enligt deras uppgift är vattenpelaren 4000mm. Den är Teflonbehandlad så man skall nog vara försiktig med tvättarna. Köpte även deras T&P Windbreaker som är en flecce med vindfoder och är vattenavvisande. Kan tänka att den inte andas lika mycket som Gore Windstopper men den har ventilation i armarna och känns väldigt skön att ha på sig. Kan varmt rekomendera deras produkter. Mer prisvärt får man nog leta efter

Mattias Olsson
Naturvägledare
 
Skinnbyxor

Hej

Köpte ett par skinnbyxor i fritidsmodell med benfickor och löstagbart foder. Använder dem som ridbyxa, bland annat har dom varit med på en veckolång tur på islandshäst i norska fjällen. Funkar hur bra som helst, kostade bara 1300:-
Företaget verkar klart seriöst, bekräftelse på beställning kom snabbt och byxorna damp ner efter fem dagar.
De har visst en fjällblus också som jag är frestad att pröva, har någon erfarenhet av den?
/Björn
 
Om...

det är denna du menar:
142-06.jpg


så har jag haft en ett tag, och hittills så har den klart överstigit mina förväntningar.

Köpte även ett par Forrest brallor, men jag har inte hunnit "fälttestat" dem ännu.

Jag som länget har velat pensionera mina M90-brallor som fiskebyxor, är tacksam för det prisläge som ITAB hade på Forrest byxorna (369 Kr). Att punga ut 800-900 för ett par brallor som mer eller mindre uteslutande kommer att användas vid fiskafänge, känns onödigt.

/Anders B
 
fiberpäls och skjorta

Jag har köpt en teflonbehandlad skjorta där. Den påminner mycket om "Safari" som de har nu. Vet inte om det är den. Jag har tänkt skriva en recension om den. Billig och kanonbra.
Jasg har även köpt en fiberpälströja för 229:- som faktiskt klassar ut min fleecejacka för 900:-.

Jag är även drabbad av ett slags hattförbannelse som tvingar mig att köpa en "Safarihatt" av dem per år. Jag är inne på min tredje som faktiskt inte är borttappad ännu. :)
 
Re: otroligt prisvärt

ÄventyrsCompaniet; sa:
köpte deras nya skaljacka T&P Discovery för 695:- som jag är otroligt nöjd med än så länge. Har många bra detaljer o den känns som en jacka som skulle kostat minst det tredubbla.

Jag har en liknande jacka från dem som jag köpte före ett par tre år sedan. Jag gillar den i stort men är irriterad på placeringen av blixtlås till ett par av fickorna. De sitter för nära stora blixtlåset på jackan och ofta så öppnar man en fick i stället för att justera det stora blixtlåset. Mitt intryck är att jackan inte är lika regntät som en tejpad Goretexjacka men den har mjukare tyg och bättre följsamhet vid rörelser.

Duger till vardags men inte i en timmes hällregn. Så vid längre friluftsaktiviteter får den stanna hemma.

Thure
 
Alternativ till märkeskläder

Ett annat bra och mycket prisvärt företag är Engelssons postorder i Falkenberg som också har mycket prisvärda friluftskläder.

Jag har ett antal handskar och skjortor från både ITAB och Engelssons som jag är mycket nöjd med.

Thure
 
Re: fjällblus

Björn J; sa:
Det ser ut som det bara är en blixtlåsficka på den, fungerar det bra?
Är fickan stor?
/Björn

Det stämmer att det är en ficka med blixtlås, men det finns även en till ficka med lock.

I mitt tycke så fungerar det bra, blixtlåsfickan är lämpligt stor, man får in kartor och annat (blixtlåsöppningen är lite större än storleken på ett CD-fodral). Jag vill inte ha en större ficka, i alla fall inte där den här är placerad. För mig så räcker de två fickorna, det var bland annat därför jag köpte Fjällblusen...Less is more.

/Anders B
 
T&P Discovery och windbreaker

Någon som har provat byxan T&P discovery?

Undrar oxå lite över deras vindtäta fleecejacka T&P Windbreaker?


Är dessa bra?
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
bjornhallberg Jacka och Shorts ersättare till ITAB Jokk och Traveller Kläder 1
MarkusF Itab Kläder 38
Dovahluv hjälp en noob med vandringsskor :S Kläder 9
moa_k40 Lundhags contessa känga v/s Meindl Vakuum grx dam? Kläder 12
Fidolf Itab T&P Trekking jacka Kläder 3
Gråbuse ITAB vandringsbyxa Kläder 12
Askel Regnjacka likt Itab Packaway Kläder 22
xblp Typ ITAB - fast för barn? Kläder 6
Tr4vler HM´s outdoorkläder? Kläder 9
Aleks_T ITAB-byx ersättare! Kläder 17
superc0ntra Itab Hunting Anorak, nån som använt Kläder 10
tomiso Någon som testat T&P Pro Shell (ITAB) Kläder 14
axeman99 Itab fjeld eller fjeld light Kläder 4
waltruz Marmot precip vs itab packaway regnbyxor Kläder 18
Gun-valld Itab softshell jacka.. Kläder 1
melon ITAB Explorer? Kläder 1
mörtkungen Itab: Väst Thermal och regnrock Kläder 1
magnusma Itab Fjeld Kläder 14
Hejnrik ITAB Micro Puff Jacket, varm och prisvärd? Kläder 14
joask202 ITAB nyheter Kläder 6
avslutatmedlemskap160620 Itab Kläder 7
Nordstjärnan Tierra eller ITAB-behöver råd! Kläder 5
periskop Byxor: Fjällräven eller Itab Kläder 8
Aleks_T Softshell från ITAB, eller annat? Kläder 10
Foss ITAB vindblus OCH regnställ? Kläder 8
Yojimbo Nål i KM´s Froste Kläder 17
metrotiger ITAB, Skaljacka T&P Lazer Kläder 3
PetNor ITAB's Traveller byxa Kläder 15
magnusma Itab`s eskimo Kläder 1
Mr Doderhult jackor från itab! Kläder 7
xtrem REA på Itab Kläder 0
andy69 Lundhags Bamboo L/S Shirt...? Kläder 0
toas Erfarenheter från Itab? Kläder 7
Joakim Ambrosson ITAB Action T-shirt Kläder 11
brigas ITAB packaway damstolekar Kläder 2
Martin Fjäderlätt Itab Packaway - kass efter 2 år? Kläder 25
janåkes Kvaliteten på ITAB-produkter? Kläder 50
xyzxyz Passform ITAB Kläder 4
GJMC ITAB Packaway regnbyxor - fotöppning Kläder 9
ollefisk ITAB T&P All-Season Kläder 2
Viberg Rea på ITAB Windbreaker väst Kläder 0
joask202 Erfarenheter av ITAB dunparkas el. liknande? Kläder 7
dennis_h ITAB och storlekar Kläder 11
ceciliaw ITAB? Kläder 5
xochitl Women´s Marmot Liquid Steel Jacket Kläder 1
Novisenvidspisen Tåliga kläder för skogen Kläder 16
Elvah Luktfri impregnering av kläder Kläder 0
gundj Söker myggsäkra kläder. Kläder 9
Livetiskuggan Storlekstabell kläder Kläder 3
_Mirella_ Hjälp att välja kläder Kläder 22

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.