ITAB Action T-shirt

Alla de här nylonplaggen fungerar väl, men de är stickvaxade, för väl för vissa. En rejäl fulltvätt före första brukstillfället rekommenderas starkt, så att du minskar vaxinnehållet i plagget. Då kommer du oxså att uppleva det som mera värmande än med vaxet kvar.
Vid ute ansträngningar har jag sett köldproblematik med nya plagg av liknande konstruktion hos dem som inte tvättat först.
ITABs pris är attraktivt. Själv tycker jag att tunna skjortor skall ha långa ärmar för att vara mer flexibla. Det finns dylika skjortor om du ser dig om.
 
Jag har en. Den är sladdrig, hal och bylsig och man blir väldigt lätt elektrostatiskt uppladdad. Den känns väldigt plastig mot huden. Det är väl egentligen som så kallade tekniska t-shirtar är mest. Jag hade tänkt att det kanske var något man kunde ha till vardags som undertröja, men det kommer inte på fråga. Den duger att spela squash eller springa i dock ...
 
Okej, ren formalitet med att tvätta alltså om det är enda "problemet".

Då blir det nog en beställning på en av varje, lång resp. kort.

Har en liknande Haglöfs som det står micropolyester i och den är rätt schysst faktiskt. Fast den kostade ju 499 kr, men då får man ju ett Haglöfs-märke på haha ;)

// Jocke
 
oscar-ja; sa:
Jag har en. Den är sladdrig, hal och bylsig och man blir väldigt lätt elektrostatiskt uppladdad. Den känns väldigt plastig mot huden. Det är väl egentligen som så kallade tekniska t-shirtar är mest. Jag hade tänkt att det kanske var något man kunde ha till vardags som undertröja, men det kommer inte på fråga. Den duger att spela squash eller springa i dock ...

Valde du för stor storlek eller vad menar du med sladdrig? Tanken är att använda den som undertröja till vandring.

// Jocke
 
Joakim Ambrosson; sa:
Valde du för stor storlek eller vad menar du med sladdrig?
Jo, jag gjorde nog det. Trots att det är välkänt att ITABs storlekar är väldigt stora. Jag avsåg också att jag inte tycker att tröjan känns särskilt skön mot kroppen, men det är ju inget specifikt för den här tröjan. Många plasttröjor känns så. Dock inte alla, Helly Hansens Lifa-underställ känns skönt. Det är nog en smaksak, och du har ju haft plasttröjor sedan tidigare.
 
Köp inte

Dåligt köp. Har bara använnt min några gånger. Den är på tok för varm och den släpper inte ifrån sig fukten så bra som den borde. Man får nästan värmeslag när man använder den. Hanmade på kontot för dåliga inköp.

Om vi snackar pris så tycker jag Ullmax http://www.ullmax.se/products.asp?ProdGroup=3&ProdID=201 som ligger i samma prisklass (2 för 199) är betydligt bättre. De säljs ju dessutom av många idrottsföreningar...
 
Re: Köp inte

mathias; sa:
Dåligt köp. Har bara använnt min några gånger. Den är på tok för varm och den släpper inte ifrån sig fukten så bra som den borde. Man får nästan värmeslag när man använder den. Hanmade på kontot för dåliga inköp.

Om vi snackar pris så tycker jag Ullmax http://www.ullmax.se/products.asp?ProdGroup=3&ProdID=201 som ligger i samma prisklass (2 för 199) är betydligt bättre. De säljs ju dessutom av många idrottsföreningar...

Oki, då får det bli något sådant istället. Skönt med snabba svar så att man slipper köpa skitprodukter även om dom är billiga.

// Jocke
 
Jag har haft Itab's action T-shirt på en vandring i Spanien, det var alltid runt 25-30 grader, men det kändes alltid sval och aldrig den där kalla känslan när sätter ryggsäcken tillbaka efter en paus. Se även bilder här (den vita tröjan):

http://new.photos.yahoo.com/gvali_ro/album/576460762323827037

Nu vet jag faktiskt inte hur nyttigt det är att ha sådant plast-material närmast huden, och hur bra denna T-shirt skyddar mot solen egentligen.
 
Nu vet ju inte jag alls hur detta underställ funkar... men jag skulle aldrig köpa ett underställ oprovat, eftersom det sitter närmast kroppen.

Vissa vävar i syntet kan ha en tendens att skava, iaf på mig,speciellt under längre användning, när jag har ryggsäck eller annat som skapar friktion.

Detta har nödvändigtvis inte med pris/märke att göra... t ex mitt Craft underställ är helt värdelöst i kombination med min Haglöfs Victor rygga, det skaver nåt förbenat... däremot mitt Helly Hansen skaver inte alls... Trots att det är det lättaste understället jag har, så kommer det alltså inte med på min packlista av den orsaken.

Thomas
 
Håller med

Dåligt köp. Har bara använnt min några gånger. Den är på tok för varm och den släpper inte ifrån sig fukten så bra som den borde. Man får nästan värmeslag när man använder den. Hanmade på kontot för dåliga inköp.

Håller helt med Mathias. Jag köpte en svart och en vit och hade med på sommarens fjällvandring. När jag efter en halvtimme var blöt av svett på ett sätt som jag aldrig varit tidigare höll jag på att drabbas av panik. Det var som att gå i ett regnställ! Som tur var kan man ju alltid klä av sig när det blir för varmt, och uppe i snålblåsten på kalfjället gick det bättre. Men jag kommer aldrig mer att använda dem till mer ansträngande turer än möjligtvis fisketurer. Kvällstid!
 
Tröja T&P Action från ITAB

Är ett annat allternativ till trådskaparens funderingar, tycket att denna är mycket bättre går att få på sig en mindre storlek tack vare att det finns en dragkedja i halsen, dock är bägge T-skirt inte i stretch vilket kan förklara att vissa inte tycket om dom.

Finns säkert bättre T-skirtar med funktionsmaterial med stretch, men oftast så är det ett pris på 400-500kr/st, så då kan man undra om det är värt det= ja om man har dom pengarna att handla för.

http://www.idefixteko.se/open_produkter/produktinfo_body.asp?prodid=16555&plats_id=1249

Man måste prova sig fram för att finna den rätta= )


Mvh Helper
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
bjornhallberg Jacka och Shorts ersättare till ITAB Jokk och Traveller Kläder 1
MarkusF Itab Kläder 38
Fidolf Itab T&P Trekking jacka Kläder 3
Gråbuse ITAB vandringsbyxa Kläder 12
Askel Regnjacka likt Itab Packaway Kläder 22
xblp Typ ITAB - fast för barn? Kläder 6
Aleks_T ITAB-byx ersättare! Kläder 17
superc0ntra Itab Hunting Anorak, nån som använt Kläder 10
tomiso Någon som testat T&P Pro Shell (ITAB) Kläder 14
axeman99 Itab fjeld eller fjeld light Kläder 4
waltruz Marmot precip vs itab packaway regnbyxor Kläder 18
Gun-valld Itab softshell jacka.. Kläder 1
melon ITAB Explorer? Kläder 1
mörtkungen Itab: Väst Thermal och regnrock Kläder 1
magnusma Itab Fjeld Kläder 14
Hejnrik ITAB Micro Puff Jacket, varm och prisvärd? Kläder 14
joask202 ITAB nyheter Kläder 6
avslutatmedlemskap160620 Itab Kläder 7
Nordstjärnan Tierra eller ITAB-behöver råd! Kläder 5
periskop Byxor: Fjällräven eller Itab Kläder 8
Aleks_T Softshell från ITAB, eller annat? Kläder 10
Foss ITAB vindblus OCH regnställ? Kläder 8
metrotiger ITAB, Skaljacka T&P Lazer Kläder 3
PetNor ITAB's Traveller byxa Kläder 15
magnusma Itab`s eskimo Kläder 1
Mr Doderhult jackor från itab! Kläder 7
xtrem REA på Itab Kläder 0
toas Erfarenheter från Itab? Kläder 7
brigas ITAB packaway damstolekar Kläder 2
Martin Fjäderlätt Itab Packaway - kass efter 2 år? Kläder 25
janåkes Kvaliteten på ITAB-produkter? Kläder 50
xyzxyz Passform ITAB Kläder 4
GJMC ITAB Packaway regnbyxor - fotöppning Kläder 9
ollefisk ITAB T&P All-Season Kläder 2
Viberg Rea på ITAB Windbreaker väst Kläder 0
joask202 Erfarenheter av ITAB dunparkas el. liknande? Kläder 7
dennis_h ITAB och storlekar Kläder 11
sajberjohan ITAB´s kläder Kläder 76
ceciliaw ITAB? Kläder 5
B.M.F Material i t-shirt/skjorta vid varmt väderlag Kläder 55
JuanMP T-shirt, skjorta för vandringen? Kläder 2
salvion Köpråd: Funktions/material T-shirt? Kläder 25
Burnis Merino t-shirt Kläder 39
Burnis Merino ylle t-shirt Kläder 27
splashmore Long-sleeve T-shirt i merino? Kläder 14
LarsMagnus Icebreaker t-shirt Kläder 2
andy69 Lundhags Bamboo L/S Shirt...? Kläder 0
Nosferatu T-shirt som inte nopprar Kläder 7
Strmbrg Tips: Crafts T-shirt! Kläder 18
Strykarräven T-shirt att svettas i Kläder 13

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.