ITAB och storlekar

Beställde en fleejacka av modell Action samt en fiberpäls från ITAB, båda var i storlek M. De passade inte alls, fiberpälsen hade en helskum passform som skulle ha passat en person med en matchvikt runt 95 kg och extremt korta armar.
Fleecejackan Action kändes som en jacka i storlek XL! Tidigare har jag alltid köpt storlek M och det har inte varit nå't problem.

Är det nå'n annan som haft problem med storlekarna från ITAB?
 
Jag var i deras butik o handlade en del nyligen.
Byxor passade precis enl angivna storlekar men överkroppskläder behövde jag en storlek större i flera fall.

Jag rekommenderar absolut ett besök, det varierar en hel del i kvalittet framförallt i sömnadsarbetet mellan de olika modellerna.
Jag köpte Fjällbyxa o Fjällblus och är helnöjd med kvalitet och utformning.
Likaså är Discovery-byxan perfekt för hundaktiviteer i blöt o sktig skog.

Jag avstod från köp av Canvasbyxorna då dessa var trista i modell och sömnad.
Även safariskjortan fick bli kvar i butiken.

Summering av mina intryck är nog att det mesta var riktigt bra med tanke på priset, men en del skulle absolut få åka tillbaka om jag köpt via postorder.
 
Jag behöll en helt värdelelös tröja då jag skickade tillbaka resten jag beställt. Den är gigantiskt.

Deras kundgrupp består väl av medelålder män med stora ölmagar som behöver lite plats. Min "lilla" ölmage lyckades inte fylla ut den. Kom inte ens nära.
 
crazy; sa:
Jag behöll en helt värdelelös tröja då jag skickade tillbaka resten jag beställt. Den är gigantiskt.

Deras kundgrupp består väl av medelålder män med stora ölmagar som behöver lite plats. Min "lilla" ölmage lyckades inte fylla ut den. Kom inte ens nära.
I så fall hade jag tur :) Jag har ingen alls någon ölmage. En av skillnaden av storleken mellan Fjällrävens Grönland och ITAB-s Fjällbyxa är just midjan, Fjällrävens är större dvs passar bättre om man har druckit en hel del öl...
 
Ok, ja det verkar ju stämma det där med ölmagen. Jag ska jobba hårt på att skaffa en under sommaren å se'n blir det till att beställa igen från ITAB!

;-)

/Dennis
 
Byxor Bra Betyg

ollefisk; sa:
Själv har jag ett par Fjällbyxor och storleken passar bra för mig. Bättre än Fjällrävens Grönland.

Jag har ett par Fjällbyxor och kan säga samma sak. Passformen är väldigt lik M90 (alltså bra). Både Fjällräven och Haglöfs gör för korta byxor även i LONG-versioner för mig som är avlång med 85 kg/193 cm.

ITAB-byxan sitter riktigt fint i stl 152/154 (dubbel storlek, de har fler storlekar i år), förutom att rumputrymmet kanske är lite stort. Men det kan ju bero på att röven har blivit helt platt av att sitta på en stol hela dagarna :)
Däremot har jag ännu inte tjänat ihop någon pondusmage.

Har också en billig dunparka som sitter helt ok, men på den är mina krav inte heller så höga.
[Ändrat av Nordesjö 2004-06-11 kl 09:41]
 
ITAB Traveller

Nordesjö; sa:
Jag har ett par Fjällbyxor och kan säga samma sak. Passformen är väldigt lik M90 (alltså bra). Både Fjällräven och Haglöfs gör för korta byxor

Jo, samma för mig som kör med C48 så är Fjällrävens byxer lite väl korta i längden och för stor midja.

Är det någon som har testat ITAB-s Traveller?
Är storleken samma som Fjällbyxorna?
 
Re: ITAB Traveller

ollefisk; sa:
Jo, samma för mig som kör med C48 så är Fjällrävens byxer lite väl korta i längden och för stor midja.

Är det någon som har testat ITAB-s Traveller?
Är storleken samma som Fjällbyxorna?

Fjällbyxorna har de NU enskillda storlekar på, endel andra har de "dubbelstorlekar" för (48/50 osv).
 
Jag hitills haft tur med allt som jag har köpt från ITAB. Jag har jacka Traveller i storlek Large och den passar perfekt. Jag har även byxa Traveller i storlek 48 som passar bra.Utöver det så har jag Action T-shirt och Action collar Shirt i storlekarna Large,och dom är precis perfekta.

Utöver att ITAB har bra storlekar,så tycker jag att dom har suverän kvalitet. Hittils har dom hållit färgerna,inte krympt och ser bra ut. Det kan inte finnas många fler företag som är så prisvärda att handla från än ITAB.

/Nordstjärnan
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
bjornhallberg Jacka och Shorts ersättare till ITAB Jokk och Traveller Kläder 1
MarkusF Itab Kläder 38
Fidolf Itab T&P Trekking jacka Kläder 3
Gråbuse ITAB vandringsbyxa Kläder 12
Askel Regnjacka likt Itab Packaway Kläder 22
xblp Typ ITAB - fast för barn? Kläder 6
Aleks_T ITAB-byx ersättare! Kläder 17
superc0ntra Itab Hunting Anorak, nån som använt Kläder 10
tomiso Någon som testat T&P Pro Shell (ITAB) Kläder 14
axeman99 Itab fjeld eller fjeld light Kläder 4
waltruz Marmot precip vs itab packaway regnbyxor Kläder 18
Gun-valld Itab softshell jacka.. Kläder 1
melon ITAB Explorer? Kläder 1
mörtkungen Itab: Väst Thermal och regnrock Kläder 1
magnusma Itab Fjeld Kläder 14
Hejnrik ITAB Micro Puff Jacket, varm och prisvärd? Kläder 14
joask202 ITAB nyheter Kläder 6
avslutatmedlemskap160620 Itab Kläder 7
Nordstjärnan Tierra eller ITAB-behöver råd! Kläder 5
periskop Byxor: Fjällräven eller Itab Kläder 8
Aleks_T Softshell från ITAB, eller annat? Kläder 10
Foss ITAB vindblus OCH regnställ? Kläder 8
metrotiger ITAB, Skaljacka T&P Lazer Kläder 3
PetNor ITAB's Traveller byxa Kläder 15
magnusma Itab`s eskimo Kläder 1
Mr Doderhult jackor från itab! Kläder 7
xtrem REA på Itab Kläder 0
toas Erfarenheter från Itab? Kläder 7
Joakim Ambrosson ITAB Action T-shirt Kläder 11
brigas ITAB packaway damstolekar Kläder 2
Martin Fjäderlätt Itab Packaway - kass efter 2 år? Kläder 25
janåkes Kvaliteten på ITAB-produkter? Kläder 50
xyzxyz Passform ITAB Kläder 4
GJMC ITAB Packaway regnbyxor - fotöppning Kläder 9
ollefisk ITAB T&P All-Season Kläder 2
Viberg Rea på ITAB Windbreaker väst Kläder 0
joask202 Erfarenheter av ITAB dunparkas el. liknande? Kläder 7
sajberjohan ITAB´s kläder Kläder 76
ceciliaw ITAB? Kläder 5
friluftsbruden Vinterskor 1 eller 2 storlekar större? Kläder 11
Almasfar Klättermusen Einride storlekar Kläder 11
Mr. O Friluftsbyxor större storlekar Kläder 1
FruNalleman Skillnad på herr- och damskor i storlekar? Kläder 45
strånghold Hjälp med Meindl-storlekar och läst inför kängköp Kläder 1
amundsen Vandringsbyxor - storlekar? Kläder 2
Tritorn Hjälp med Fjällrävens storlekar Kläder 7
Madou Vandringsbyxor i stora storlekar för tjejer? Kläder 14
blimp storlekar hos roberts.pl Kläder 6
An1000 Mountain Works - storlekar och passform? Kläder 1
niklasaxelsson Klättermusens storlekar, vad har hänt? Kläder 12

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.