Ispremiärstävlan 2006 (IPT-2006)

Ispremiär

Synd att tävlingen bara handlar om södra Sverige säger jag! Här norröver finns det gott om is nu.

Själv bor jag i Purkijaur utanför Jokkmokk, och hade årets ispremiär igår; 27/10 på sjön Purkijaure.

Svisch...
LindaN
 
Re: Ispremiär

palt82; sa:
Synd att tävlingen bara handlar om södra Sverige säger jag! Här norröver finns det gott om is nu.

Själv bor jag i Purkijaur utanför Jokkmokk, och hade årets ispremiär igår; 27/10 på sjön Purkijaure.

Svisch...
LindaN

Nu blev jag avundsjuk...

Nu vill jag ha ett slut på den hemska hösten och få lite is på Kalmarsund!
 
Premiär

Ja Bob M, jag tror att Du kan ha rätt - långtidsprognosen m a p låga dygnsmedeltemp ser ju lovande ut - den ännu svårare frågan är dock - på vilket "hållbart" vatten ?
Alltså min gissning är också den Söndagen den femte november!
Hälsningar från en "Värmlänning" boende i Bohuslän.
 
Skridskopremiär

Jag tänker mig själv göra ett försök (om tiden finns) den 2:a november i trakterna av Kungsberget som ligger i västra Gästrikland.

Därför lär mig gissning bli att denna vecka på torsdag är det premiär i Gästrikland!

/Henrik
 
Östergötland 4 november

Jag tror premiären sker på min födelsedag 4 november i Östergötland. Det blir (som vanligt) dött lopp mellan Rosenkällasjön och Fyrsjön.
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.