Isläget i sthlm?

Fick lust att ge mig ut och åka lite i helgen... har ej åkt på ett tag och undrar nu hur det ser ut på isarna i sthlm´s trakten... vilka sjöar rekommenderas i södra sthlm? //Thomas

Sjöarna längs gamla vägen mellan Alby och Södertälje var oerhört blanka och fina. På minst en av dem såg jag skridskoåkare. Om de var åkbara med någon större marginal (beträffande istjocklek) har jag ingen aning om.

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?
Nacka

Dammtorpssjön och Söderbysjön fin-fint, men ej längre än så... kanske att Ältakanalen fryser på under natten!?

Orlången/Sundbygård

Har varit där och åkt idag!! En hel del folk där och mycket fin is att åka på !!

Sättningar i isen gör dock så att det bildas sprickor ibland varpå det låter & känns lite obehagligt, men isen var nog 10-15 cm !! Gå ner vid sunbygård så är det inga problem att åka 200 m åt vardera håll !!

PS: Åkte bort till bron o blev lite skakis när man kör staven genom isen o inser att där man står är det max 5cm....samt att det bildades sprickor åt alla möjliga håll !!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips