Isläget i sthlm?

Fick lust att ge mig ut och åka lite i helgen... har ej åkt på ett tag och undrar nu hur det ser ut på isarna i sthlm´s trakten... vilka sjöar rekommenderas i södra sthlm? //Thomas

Sjöarna längs gamla vägen mellan Alby och Södertälje var oerhört blanka och fina. På minst en av dem såg jag skridskoåkare. Om de var åkbara med någon större marginal (beträffande istjocklek) har jag ingen aning om.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Nacka

Dammtorpssjön och Söderbysjön fin-fint, men ej längre än så... kanske att Ältakanalen fryser på under natten!?

Orlången/Sundbygård

Har varit där och åkt idag!! En hel del folk där och mycket fin is att åka på !!

Sättningar i isen gör dock så att det bildas sprickor ibland varpå det låter & känns lite obehagligt, men isen var nog 10-15 cm !! Gå ner vid sunbygård så är det inga problem att åka 200 m åt vardera håll !!

PS: Åkte bort till bron o blev lite skakis när man kör staven genom isen o inser att där man står är det max 5cm....samt att det bildades sprickor åt alla möjliga håll !!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips