Ilandsproblem på cykel!?

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Att man har landsvägsdäck så att man vurpar på Norra Promenadens gruscykelväg bara för att man cyklade lite för fort och svängde lite för kraftigt när man skulle över gatan... Hej snett styre och hoppad kedja!

o.0

När folk glor på en som om man vore ett UFO för att man kliver in på en mack iklädd full cykelmundering. Vad ÄR det som gör att man ska bli så stirrad på?? Ännu mer stirrar de när man frågar efter vatten. Har de aldrig sett en hurtbulle förut?

Jag har dessutom varit med om ett gäng karlar som stått fem meter ifrån mig och kommenterat minsta rörelse jag gjort när jag packat min cykelkärra. Maken till fräckhet!

...alla mötande cykelidioter som envisas med att köra om eller köra i bredd trots att de ser att de har mötande cyklar.
Nej, jag tänker inte svänga över till gångbanan bara för att de ska få cykla i bredd, så jag hoppas att de är beredda på chicken-race.
Stockholmarexempel: Norrmälarstrand

...och idiotskocken med 20 människor som kliver över mot rött precis när bilvågen har passerat övergångsstället - alltså precis då jag kommer farande i 30.
Stockholmarexempel: Odenplan
(Jag lever i den naiva föreställningen att cyklister och fotgängare som blir skrämda när de gör fel lär sig en läxa :) )

...och de jävla trafikarbetarna som tycker att min cykelbana är det perfekta stället att ställa upp provisoriska vägskyltar FÖR BILARNA i. Miffon!

Aminida; sa:
När folk glor på en som om man vore ett UFO för att man kliver in på en mack iklädd full cykelmundering. Vad ÄR det som gör att man ska bli så stirrad på?? Ännu mer stirrar de när man frågar efter vatten. Har de aldrig sett en hurtbulle förut?
Så klart man blir stirrad på om man ser ut som ett UFO eller på annat sätt ser väldigt annorlunda ut jämfört med vad folk förväntar sig. En viss uppmärksamhet väckte jag nog på COOP-forum när jag klampade in i seglar stövlar, hängselbyxor av seglar typ samt flytväst.

Aminida; sa:
Jag har dessutom varit med om ett gäng karlar som stått fem meter ifrån mig och kommenterat minsta rörelse jag gjort när jag packat min cykelkärra. Maken till fräckhet!
De kanske tyckte att det såg trevligt ut?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips