Olycka på Hardangervidda 2025

Så du tror inte att en höjning med ca 50 öre som tidigare i 10 år vid varje års skifte har höjt priset samt moms på koldioxid avg Diesel kostade 5 kr 2005.
Vill se dig gå i DFC regnställ.
DFC är inte lämpligt tex som tältgolv då det lätt punkteras och lätt blir en reva,inte komprimerbart dvs tar stor plats i packning,andas inte så du får kondens om du drar ner mot marken och droppar kondens in i innertältet då ofta genom mesch och du får en blöt sovsäck.
Silicon tar ju flera hundra år att bryta ner.
Före man förbjuder en produkt utvecklar man fram något som fungerar,så tänker inte de som har sin försörjning genom skattemedel.
Man får byta namn på skalplagg och sluta kalla dem regnkläder när de inte står emot regn.
Men den enda jag hört säga att PFAS-fria regnkläder inte är vattentäta är du - en fullständigt anonym person. Jag tror att detta bara är i ditt eget huvud. Det har blivit en fix idé för dig. Ingenting som har bäring i verkligheten. Och du har fortfarande INTE svarat på hur du gjorde FÖRE Gore tex fanns.
Angående att DCF i tältet leder till kondens. Ja, DCF andas inte - men det gör inte heller tält av silnylon.

Gore-tex membranet är väl fortfarande vattentätt? Den stora ändringen utan PFAS är väl att yterlagret antagligen blir våtare vilket gör att jackan andas mindre eller kanske inte alls.

Så politiker ska själv utveckla nya miljövänliga produkter innan de förbjuder farliga produkter?
Innan ett förbud träder i kraft ska det finnas en fungerande lösning på marknaden.
På denna sida spårar Alla trådar ur förr eller senare.

Det viktiga i tråden som jag trodde skulle diskuteras var att livräddande åtgärder ska fortgå tills räddning kommer och person förs till sjukhus.
Samt orsaken till nedkylning,mina erfarenheter har jag delat om att miljögodkända kläder eller övriga produkter inte fungerar i verkligheten och att fler,inte av den anledningen ska hamna i nödläge.

Vill se dig gå i DFC regnställ.
DFC är inte lämpligt tex som tältgolv då det lätt punkteras och lätt blir en reva,inte komprimerbart dvs tar stor plats i packning,andas inte så du får kondens om du drar ner mot marken och droppar kondens in i innertältet då ofta genom mesch och du får en blöt sovsäck.
Silicon tar ju flera hundra år att bryta ner.
Före man förbjuder en produkt utvecklar man fram något som fungerar,så tänker inte de som har sin försörjning genom skattemedel.
DCF är vad min regnjacka är gjord av. Funkar utmärkt utan ens armhåleventillation så länge det är svalt ute.
Jag har aldrig förespråkat DCF för tältgolv, finns silikon- eller PU-belagda tyger för det.
Samma kondens problem gäller för alla tält.
PFAS tar ännu längre tid att bryta ner, och vi vet att det orsakar skada under tiden.

Det finns fungerande alternativ. De kanske inte är lika bra, men folk överlevde faktiskt innan PFAS fanns också.

På denna sida spårar Alla trådar ur förr eller senare.

Det viktiga i tråden som jag trodde skulle diskuteras var att livräddande åtgärder ska fortgå tills räddning kommer och person förs till sjukhus.
Om du vill att ett specifikt ämne ska diskuteras kanske du ska nämna det ämnet i ditt inlägg (inte bara "hinta" om det), och det hade också varit bättre att inte själv orsaka urspårningen (är det ens en urspårning om det sker i första inlägget???)...

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.