-PaTRiC-; sa:(frågan är väl hur man censurerar bort mig..muhahaha)
En tråd om hårschampoo, kanske?
Tihihihi.
-PaTRiC-; sa:(frågan är väl hur man censurerar bort mig..muhahaha)
Nordesjö; sa:-PaTRiC-; sa:(frågan är väl hur man censurerar bort mig..muhahaha)
En tråd om hårschampoo, kanske?
Tihihihi.
Det där är billighetsvarianten av en rundebrennere:Strykarräven; sa:Innovativt och kul... men har det någon praktisk betydelse?
.....
Fast, Raskens kanske skulle behöva uppslag till en ny kåta-spis?
.....
Men jag har ett IKEA kök men om jag eldar där så brinner allting upp.Håkan K; sa:Då är det ju inget kök längre. Å då kan man inte köpa det på IKEA. Fattaruväl!Rungá; sa:Det fungarar ju bättre när den är på marken?
Kan du utveckla detta, Raskens? Vilka "modelltyper" fungerar inte i kåta, och varför? Vilka fungerar?Raskesven; sa:...Sådana där historier kräver snustorr ved för att inte ryka ihop inne i en kåta där det är vindstilla. Brinner annars snyggt och ljust, som jättemarshall när man har fest. Men för kåtan är det mycket bättre med min låga plåtlåda (eldspisen). Burkformen utan hål i botten med syretillförsel där och inte bara på sidorna, och där ved ska ställas är över huvud taget inte tacksam inomhus, om man inte kör med pellets eller helt torr ved.
Raskesven
PREEECIIIIIIIIS! Å då kan du köpa nytt på IKEA!Rungá; sa:Men jag har ett IKEA kök men om jag eldar där så brinner allting upp.Håkan K; sa:Då är det ju inget kök längre. Å då kan man inte köpa det på IKEA. Fattaruväl!Rungá; sa:Det fungarar ju bättre när den är på marken?
Antagligen är det sådär man gör för att efterapa IIKEAs (den finska motsv till IKEA) portabla rökpörte "Risto" (med jordgolv), som aldrig nått samma internationella genomslag som svenska IKEAs "Gustav", eller "Lina".johankse; sa:Hej och hå! Eldar du med ved ha grillgallret under långpannan och elda en liten eld, du kommer att behöva luft in och rök ut men kan värma mycket...Heter det här housecraft?
Som johankse skriver, luft in och rök ut.Strykarräven; sa:Kan du utveckla detta, Raskens? Vilka "modelltyper" fungerar inte i kåta, och varför? Vilka fungerar?
johankse; sa:... 3 dl rödsprit torkar ut luften i det största rummet i de flesta trähus ...
Det samma blev sagt i 1896 når telefonen kom!Strykarräven; sa:Innovativt och kul... men har det någon praktisk betydelse?