IKEA-köket

Läs igen, köpa och IKEA. Marknaden kan vara lugn... Ännu större eld spis. Oljefat med armeringsjärnsnät i botten, ojdå det är ju den jag har för att bränna sly och häckklipp i...leden att jag spårade in på trädgårdsskötsel, men den går att flytta med hjälp av stora säckkärran....;-) Kallas klassen TV?
 
Om du flisar upp dina skâp sâ har du bränsle till ett par koppar kaffe iallafall. allt lim i dom brinner nog bra, om än inte sâ miljövänligt.
 
Innovativt och kul... men har det någon praktisk betydelse?

Jag menar, när jag känner för att elda så känner jag sällan något behov av att bära ut en burk att elda i. Enda gångerna är om det är ont om bränsle, och då kan jag lika gott bära gas-/sprit-/bensinköket.
Jag tycker att rekvisitan till köksbilden talar sitt tydliga språk: Den gång jag har en huggkubbe med ett par machetes på baksidan, SAMTIDIGT som jag har figurklippta buskar i kruka och ett flätat puttinuttstaket, DÅ är det dags att gå ut i naturen igen och banka lite vett i skallen. Inte att handla diskställ på IKEA och se om man kan bränna sig en kaffekopp på det (det har jag min svindyra espressomaker till). Fan, man kan väl elda i nån gammal gräsklippare lika gärna?

Fast, Raskens kanske skulle behöva uppslag till en ny kåta-spis?

Som jämförelse framhåller jag min morfar, som monterat motorer från skrotade vindrutetorkare i sin öppna fiskebåt. Med en enkel hållare fästs ett pimpelspö vid vardera motorn, koppla in ett bilbatteri och vips har man hjälpt jiggfisket på traven!
 
Strykarräven; sa:
Den gång jag har en huggkubbe med ett par machetes på baksidan, SAMTIDIGT som jag har figurklippta buskar i kruka och ett flätat puttinuttstaket, DÅ är det dags att gå ut i naturen igen och banka lite vett i skallen.

Hahaha!

Ja, det känns ju som att alla eldar som inte görs på marken per definition inte är "bushcraft".
 
Strykarräven; sa:
Den gång jag har en huggkubbe med ett par machetes på baksidan, SAMTIDIGT som jag har figurklippta buskar i kruka och ett flätat puttinuttstaket, DÅ är det dags att gå ut i naturen igen och banka lite vett i skallen.

MEEEEN!! du får ju inte skriva machete eller kniv i andra trådar än rena knivtrådar, annars kommer tok-Paul å berättar om kolhalt och slipvinklar på de aktuella skärverktygen på bilden, har vi riktig otur så läggger han upp tok-mykke länkar o sånt tjafs så man blir ehelt förrvirrad..


ujujuj...


(frågan är väl hur man censurerar bort mig..muhahaha)
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Gun-valld Ikea Stabil wood stove Kök och brännare 13
canoe Eldkorg från IKEA Kök och brännare 6
Livetiskuggan Använda Trangia X2 utan köket Kök och brännare 8
Orpon Bästa Multifuel-köket 2020 Kök och brännare 58
NaturBiten Efterlysning - känner du igen köket på bilden? Kök och brännare 6
Nyingen Bensin till köket Kök och brännare 19
Jones Gas till köket på Nya Zeeland Kök och brännare 5
Örnsätrarn Ny gasbrännare till det mindre Trangia-köket (1liter) Kök och brännare 3
JMel Under köket på vintern Kök och brännare 9
Jmhe "Bästa" köket för hög höjd Kök och brännare 27
aksello vindskydd till köket, vad använder ni? Kök och brännare 1
Lasse Be Vindskydd till köket Kök och brännare 4
coccozz Bränsleflaska av annat märke än köket? Kök och brännare 22
L.A. Någon risk för köket? Kök och brännare 4
avslutatmedlemskap160620 Någon som testat detta köket? Kök och brännare 6
Gaion Bästa bensin-köket? Kök och brännare 11
avslutatmedlemskap1004 Bästa köket Kök och brännare 2
lumpi Någon som kan hjälpa med KAP köket? Kök och brännare 6
Staffan Andersson KAP-köket Kök och brännare 79
adventure_transport Kan man lämna kvar bränsle i köket? Kök och brännare 4
Broder Bob köket slocknar inte Kök och brännare 2
Nalla Var fins det Vedeldade köket Sierra? Kök och brännare 1
hawker Skippa köket, om ni vågar... Kök och brännare 32

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.