Identifiering av gammal ryggsäck.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Svårt att säga. Hur stor är den? Hadeng La var ett förslag, men säcken på bilden saknar hålband och ser mindre ut. Och ramen har en annorlunda hylla och färg.

//J

Svårt att säga. Hur stor är den? Hadeng La var ett förslag, men säcken på bilden saknar hålband och ser mindre ut. Och ramen har en annorlunda hylla och färg.

//J
Hur mäter man volymen bra.. försökte med tumstock o lite gissning då saker e runda här o där men omkring 50L får jag ut.

Norrøna Beito kan väl stämma
Norrønas katalog 2000/2001 om ramrycksäckar
Norrona 2000_2001.jpg
Beito 60l + 2x20l i sidfickor
Din säck är väl liten äldre men en Beito kan det vara - om det inte fanns fler ramryggsäckar tidigare hos Norrøna.

Det e häftigt vad folk kan, jag tackar och bockar för all hjälp! Håller med flera av er här att det nog är en Beito. Funderar på om det skulle kunna vara en tidig variant av den eller tom prototyp. ❤️

Det e häftigt vad folk kan, jag tackar och bockar för all hjälp! Håller med flera av er här att det nog är en Beito. Funderar på om det skulle kunna vara en tidig variant av den eller tom prototyp. ❤

Jag har för mig att Beito funnits med sedan 80-talet åtminstone. Kolla vilken väv den har, lite äldre Norrönasäckar gjordes i en mjuk bomull/polyesterväv. Sen kom den nyare väven 100% polyester (som säckarna i katalogen ovan) som också känns mjuk, innan de började med den moderna (och lättare) Corduraväven (millenieskiftet ungefär).

//J

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips