[
Det tycker jag illa om. I min region levererar vi enorma vinster till statskassan och väldigt lite kommer tillbaka till befolkningarna som gjort det möjligt. Flytta på er vi ska ha detta. Vi har fäder som lämnat sin hälsa kroppsdelar och ibland sitt liv i dessa industrier. Sedan se det forsla ut till gud vet vad. Hela tiden är det naturen & befolkningarna som ska stå tillbaka. Less & jävligt uppgiven inför mycket
Och vad tycker ni om att dessa industrimarker finns precis bredvid era fiskevatten, bredvid era älvar, bredvid era skogshöjder och uppe i fjällen. Sverige som den nation som sägs ha Europas sista ”vildmark” och Ni här på en sida där friluftsintresset borde förena oss. Är det kanske så att det här naturintresset är begränsat? Vissa kanske tycker att priset för klimatfrågan är just vindkraft, (något jag starkt betvivlar) men ok varför måste just landsbygden och Norrland betala priset ? Varför inte i städer och speciellt stora städer i söder där det påstås att elen behövs. Varför inte i Stockholm där all politisk syn utgår ifrån? Nej, jag och vi som värnar miljö och natur säljer inte vår själ till en ekonomiskt vinsthungrig industrilobby.
Det tycker jag illa om. I min region levererar vi enorma vinster till statskassan och väldigt lite kommer tillbaka till befolkningarna som gjort det möjligt. Flytta på er vi ska ha detta. Vi har fäder som lämnat sin hälsa kroppsdelar och ibland sitt liv i dessa industrier. Sedan se det forsla ut till gud vet vad. Hela tiden är det naturen & befolkningarna som ska stå tillbaka. Less & jävligt uppgiven inför mycket