Hur ser man ryggstorlek på Kajka?

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Som tumregel, ja. Men det är inte riktigt så enkelt.
Jag är man på 180cm och W-modellen av Kajka 75 (gamla) sitter som en smäck på mig medan herrmodellen är obekväm.
Ja vi har alla olika kroppsattribut,bäst är att först prova,helst med last. Tror naturkompaniet har överlägset utbud och service faktiskt,om möjligt gå dit,iaf för att se känna prova och få hjälp,sen kan man väl göra ev inköp på annat sätt om vill

Gamla Kajka finns normal modell och dam modell(W) medans nya finns i S/M och M/L. Dam modellen samt S/M finns endast upp till och med 75L.

Jag letar efter en begagnad Kajka till mig och min fru och jag undrar hur man ser ryggstorleken. På de jag har tittat på står det tex 75 L på baksidan, är det LARGE eller LITER? Jag har förstått att ett W betyder Womens.
Tacksam för hjälp!
Nya Kajkan finns som flera skriver här i S/M och M/L och inte i dam och herr. Går att ändra axelbredd och var toppsstramarna ska gå för rätt vinkel. Går även att ändra midjebältet med längd och vinklar.

Gamla Kajkan fanns i dam och beskrevs med ett W vid literantalet dvs.
Står det 65L är det liter. Står det 65L W är det en Woman med 65 liter.

Så Liter är svaret på din fråga men det vet du redan ;)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips