Hur ser man ryggstorlek på Kajka?

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Som tumregel, ja. Men det är inte riktigt så enkelt.
Jag är man på 180cm och W-modellen av Kajka 75 (gamla) sitter som en smäck på mig medan herrmodellen är obekväm.
Ja vi har alla olika kroppsattribut,bäst är att först prova,helst med last. Tror naturkompaniet har överlägset utbud och service faktiskt,om möjligt gå dit,iaf för att se känna prova och få hjälp,sen kan man väl göra ev inköp på annat sätt om vill

Gamla Kajka finns normal modell och dam modell(W) medans nya finns i S/M och M/L. Dam modellen samt S/M finns endast upp till och med 75L.

Jag letar efter en begagnad Kajka till mig och min fru och jag undrar hur man ser ryggstorleken. På de jag har tittat på står det tex 75 L på baksidan, är det LARGE eller LITER? Jag har förstått att ett W betyder Womens.
Tacksam för hjälp!
Nya Kajkan finns som flera skriver här i S/M och M/L och inte i dam och herr. Går att ändra axelbredd och var toppsstramarna ska gå för rätt vinkel. Går även att ändra midjebältet med längd och vinklar.

Gamla Kajkan fanns i dam och beskrevs med ett W vid literantalet dvs.
Står det 65L är det liter. Står det 65L W är det en Woman med 65 liter.

Så Liter är svaret på din fråga men det vet du redan ;)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips