Hur mkt paddlar ni varje år?

Nu borde jag inte öppna munnen som knappt paddlat i sommarväder ens detta år, men eftersom jag hela tiden tänker att jag snart kommer att paddla ändå så måste jag protestera; det är länge tills isen lägger sig i Östersjön, och det är väl tveksamt om den gör det överallt ens någon del av vintern.

Fast visst, jag brukar tycka att säsongen först tar lite slut när det är mörkt när man kommit hem från jobbet, nästa steg är när Mälaren lägger sig, och därefter Södertälje kanal.
Dock brukar man ju nästan alltid kunna paddla ut från Ankarudden på Torö - men då blir det ju inte så frekventa turer.

Det är nu det roliga börjar :) I november börjar vindarna lägga sig du kan få helt underbara dagar på havet utan "annan" trafik! Havet ligger som en spegel högt i taket(kallt men klart å soligt)
Säl brukar man oftast se! Har förresten börjat med lite längre å lugnare pass(30km) nu!

/Janne

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!
Det är nu det roliga börjar :) I november börjar vindarna lägga sig du kan få helt underbara dagar på havet utan "annan" trafik! Havet ligger som en spegel högt i taket(kallt men klart å soligt)
Säl brukar man oftast se! Har förresten börjat med lite längre å lugnare pass(30km) nu!

/Janne

Kan det vara så att du siktar på DKM+ nästa år???

Vilket tempo lägger du dig på nu i början av långdistansträningen?

Om det blir såna dagar du beskriver så glider nog även jag ut men just nu ser det inte så ut...

55km är jättelångt tycker jag så till att börja med siktar jag på 34km! Men vi får se :)
Tempo på 1:a LD passet var 9,2km/h på 2:a var det 9,5km/h. Tror inte det ska gå fortare!

/Janne

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips