Hur mkt paddlar ni varje år?

Undrar hur mkt ni paddlar varje år? Hur många ggr kommer ni ut på havet? Skulle vara roligt höra hur mkt ni paddlar allt från elit(Siven mm) till gladmotionär!
Hur många pass gör en elitpaddlare vs en bra veteranpaddlare(Ove E.) vs elitmotionpaddlare vs "vanlig" motionspaddlare?
Är nyfiken på antal pass el. timmar i kanoten!

/Janne
 
En glad 40 åring. Eller glad amatörpaddlare.

Paddlar ganska oregelbundet men året om.
Har kajaken vid vattnet i Stockholms skärgård så jag är nog bara slö.
Men är ute två av semester veckorna och kanske en helg i månaden.
Mer vår sommar höst än vintern.
 
Är en 24-årig gosse med kajaken upplagd vid närmaste insjö för lätt åtkomlighet. Paddlar mellan 1 och 3 ggr i veckan tills isen ligger/släpper. Oftast någon timme efter jobbet, kommer inte ut på havet så ofta som jag skulle vilja.
Jobbar mest på att få fin teknik över och under vattnet, satsar inte så mycket på att bli tävlingssnabb. Senare kanske...
 
3-5 stycken 1-2 timmars-pass/vecka under maj-September, därefter 1-2 gånger per vecka under den mörka tiden. Kör mest i sjöar.
Antalet pass på hav blir ~30 pass/år.

Pga ett par katter i huset och kattallergi blir antalet kvalitetspass inte så många, men jag tycker att det viktigaste är att komma ut lite på vattnet.
 
Räknade ihop dina pass Erik å kom fram till ungefär 140pass/år! Kan det stämma? Exakt i såfall vad jag får ihop! Även om jag paddlar mer i havet :)

/Janne
 
Jag kör 3 pass/vecka under hela året. Apri-september är de flesta i kajaken. Höst och vår blandar jag med löpning, styrketräning och paddelmaskin. Under vintern åker jag i huvudsak skidor (70-80mil) och ibland blir det lite paddelmaskin.

Önskar att det fanns utrymme för mer motion.
 
Bor tio minuter från Mälaren ohc paddlar tre till fyra gånger i veckan. Ibland mindre, ibland någon gång mer. Jag nöjespaddlar främst, motionen får jag på köpet. Min säsong har varit april - sena september men nu i år har jag förlängt min säsong och paddlar fortfarande. Jag har turen att jag kan paddla dagtid.
Därtil kommer träning hos sjukgymnast, när kroppen strejkar får jag antingen ta paus eller ta fler pass hos sjukgymnast.
 
Senast ändrad:
3-5 stycken 1-2 timmars-pass/vecka under maj-September, därefter 1-2 gånger per vecka under den mörka tiden. Kör mest i sjöar.
Antalet pass på hav blir ~30 pass/år.

Pga ett par katter i huset och kattallergi blir antalet kvalitetspass inte så många, men jag tycker att det viktigaste är att komma ut lite på vattnet.

Katter + kattallergi? Låter inte som någon höjdarkombo...
 
En enda gång - men då njuter jag desto mer - några dygn (2-4) på försommaren. Detta inleder sommarsäsongen för min del. har länge funderat på att skaffa egen kajak. Händer senast när jag blir pensionär.
HåkanF
 
I går åkte vinterdäcken på och i natt var det 3° minus.

Nu känns det som om paddelsäsongen är slut. Det är 5° i vattnet - Östersjön - och isskorpa på vattenpölarna. Visst kan det komma någon fin dag även i november men det ser jag då som bonus!
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Martin på Elsa H efter mkt funderande blev det en i trä Paddling allmänt 10
Johan123 Någon som paddlar kanadensare med böjd paddel? (bent shaft) Paddling allmänt 3
jleol Splint paddlar Paddling allmänt 4
Seayak520 Färg paddlar (för synlighet) Paddling allmänt 25
Ainon Att tänka på om man paddlar själv? Paddling allmänt 96
fuchs paddlar genom Stockholm Paddling allmänt 2
sterneborn Paddlar åar, Göta Älv & Nossan Paddling allmänt 3
Fraktal Hur länge paddlar ni? Paddling allmänt 37
annagundemark Söker dig paddlare, som paddlar kajaken "Crunch", norröver Paddling allmänt 0
fraewu Resa med utrustning? (eg. paddlar) Paddling allmänt 17
Stuvarn Mindre paddlar! Paddling allmänt 2
Teknikern Är det fler än jag som paddlar utan kapell? Paddling allmänt 20
Nitsson Var i Sverige paddlar Ray Mears? Paddling allmänt 2
PetNor Ray Mears paddlar i m/59 skjorta. Paddling allmänt 1
Kajakjagare Någon som paddlar i Åar här? Paddling allmänt 18
Mr Safe Vilka paddlar? Paddling allmänt 1
lellky Hur långt paddlar man? Paddling allmänt 4
Josie robson voyager/storm/bracsa typhoon paddlar Paddling allmänt 1
surfban Prijon paddlar Paddling allmänt 1
Jocka smältlim till Paddlar Paddling allmänt 3
olmar Är det någon som paddlar? Eller snackar ni bara? Paddling allmänt 20
Plastex Detta paddlar vi i Paddling allmänt 2
kajaken_yahoo.com Upphittade: Paddlar och kompass Paddling allmänt 1
fredriklindblad Paddlar Paddling allmänt 2
Plastex Vad paddlar du? Paddling allmänt 143
paddla Hur snabbt paddlar en nybšrjare? Paddling allmänt 5
minken Hur snabbt paddlar man? Paddling allmänt 3
osse80 SPANA IN DENNA SIDAN OM EN KILLE SOM PADDLAR HELA KUSTEN Paddling allmänt 0
Erfarenhet av Robson paddlar...? Paddling allmänt 1
jazzmatsa Grannanrna tror att jag handlat på IKEA nästan varje dag Paddling allmänt 33

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.