Hur många mora-knivar har du?

Hur många mora-knivar äger du?

• Ingen

Röster: 8 8.2%
  • Ingen men överväger att köpa en

Röster: 3 3.1%
  • 1 st

Röster: 15 15.5%
  • 2 st

Röster: 14 14.4%
  • 3 st

Röster: 8 8.2%
  • 4 st

Röster: 9 9.3%
  • 5 st

Röster: 12 12.4%
  • 6-10 st

Röster: 18 18.6%
  • 11-15 st

Röster: 6 6.2%
  • 16 st eller fler

Röster: 4 4.1%

• Totala väljare
    97
Hur lång tid får man leta innan man svara? Det brukar dyka upp moraknivar lite här och där när man letar, en i camping prylarna, två i verktygslådan (en slö och en vass) osv. Dom har en viss förmåga att föröka sig på något märkligt sätt.

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Hur lång tid får man leta innan man svara? Det brukar dyka upp moraknivar lite här och där när man letar, en i camping prylarna, två i verktygslådan (en slö och en vass) osv. Dom har en viss förmåga att föröka sig på något märkligt sätt.

Där av att jag svarat 6-10! Jag vet med säkerhet att jag har 6 av den vanligaste (frost) modellen, troligen fler än 10 om även mora 2000 och andra modeller räknas. Har ju alla dessa också.
sportsfan.jpg

Även fast jag lånade bilden av tidigare inlägg

det är för att du inte begriper bättre..

eller så är det du som inte begriper bättre ;)

är jag av åsikten att jag anser att Fällkniven gör bättre knivar än mora, så får jag väl ha den åsikten?

Vet många som anser att mora är mer utav en slit och slängkniv, och att det är det den duger till, jämfört med Fällknivens knivar...

NEJ!
Moran är inge slit och släng kniv, men man har råd att använda den när man arbetar. Det viktigast verktyget i bältet.

Sen när man ute i busken med sina vänner kan man ibland få höra -nej inte min kniv vill inte att den ska bli slö....

När det sker säger jag inget, men kan inte låta bli nu

-vad fan ska ni ha kniv till när ni inte använder dem, och hur kan bilda en uppfattning om den är bra eller överlägsen utan att testa den?????

Jag har aldrig påstått att jag aldrig testat en morakniv.. bara att jag inte äger en just nu.

Sen är iaf jag inte någon som är rädd för att använda kniven för att den ska bli slö.
Knivar är till för att användas.

Mora

Ett gäng 10 st, "moror" + 5 pirat jag har dock inga mora/frost skedknivar då jag tycker att de suger. För stora, konstig radie etc. Men "mororna" får aldrig följa med ut i skogen då jag tar mina egna alster istället, om jag inte har täljkittet med mig för då slinker det med en frost täljkniv.

Har runt 60 stycken moror i diverse utföranden och fabrikat, de flesta dock KJ Eriksson och Frosts. Ganska lustigt med tanke på att folk anklagar mig för att vara mora-hatare
laughing-1.gif
.

~Paul~

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips