Hur man använder en ryggsäck (Klättermusen)

Hej! Jag är ny i gemet men har tidigare köpt en ryggsäck som jag tyckte var trevlig. Den är mer som en påse och rymmer bara 40 liter. Vad är tanken med de små hålen på remmarna på utsidan? Kan man spänna fast saker där? I så fall hur och med vad gör man det bäst? Se bilder. Tacksam för hjälp för jag tror inte jag får ner allt för mina skogliga utflykter inuti säcken.

Bilagor

• A3AACDC4-84C6-4C95-9EFA-4B8888B25732.jpeg
    A3AACDC4-84C6-4C95-9EFA-4B8888B25732.jpeg
    3 MB · Visningar: 224
  • B4DE46E8-8B92-495B-8B20-47383EEEEE71.jpeg
    B4DE46E8-8B92-495B-8B20-47383EEEEE71.jpeg
    1.5 MB · Visningar: 260
Det finns fickor och andra tillbehör från Klättermusen med "knappar" man kan fästa i sådana hålband. Vet inte vad som kan finnas till just den säcken.
Enklare är att bara köpa några meter gummicord (ca 4 mm gummilina funkar bra) och själv trä lite mellan banden för att trä in ett liggunderlag, en dry-bag eller handduken/kläder efter behov.

Aktuellt

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.