Hur man använder en ryggsäck (Klättermusen)

Hej! Jag är ny i gemet men har tidigare köpt en ryggsäck som jag tyckte var trevlig. Den är mer som en påse och rymmer bara 40 liter. Vad är tanken med de små hålen på remmarna på utsidan? Kan man spänna fast saker där? I så fall hur och med vad gör man det bäst? Se bilder. Tacksam för hjälp för jag tror inte jag får ner allt för mina skogliga utflykter inuti säcken.

Bilagor

• A3AACDC4-84C6-4C95-9EFA-4B8888B25732.jpeg
    A3AACDC4-84C6-4C95-9EFA-4B8888B25732.jpeg
    3 MB · Visningar: 239
  • B4DE46E8-8B92-495B-8B20-47383EEEEE71.jpeg
    B4DE46E8-8B92-495B-8B20-47383EEEEE71.jpeg
    1.5 MB · Visningar: 272
Det finns fickor och andra tillbehör från Klättermusen med "knappar" man kan fästa i sådana hålband. Vet inte vad som kan finnas till just den säcken.
Enklare är att bara köpa några meter gummicord (ca 4 mm gummilina funkar bra) och själv trä lite mellan banden för att trä in ett liggunderlag, en dry-bag eller handduken/kläder efter behov.

Från karta till horisont – behåll fokus med rätt sorts kontaktlinser
Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.

Aktuellt

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap
För Karin Strandberg och Karin Wallén är det självklart att hunden ska med på vandringen. Nu har de samlat sina kunskaper i en handbok!

Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!
Ta chansen att vinna startplatser till Göteborgs största trailupplevelse och Merrells nya terränglöpsko Agility Peak 6, perfekt att springa loppet i!

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt
Inför vår- och sommarsäsongen lanserar flera svenska varumärken nyheter med låg vikt. Utsidans redaktion listar fem favoriter!

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.