Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Är precis pågång att boka in mig på den högalpina vinterkursen i kebne i mitten på mars... Någon annan som går i liknande tankar eller som redan bokat?
Ja de kurserna verkar roliga. Vet någon vilken förkunskapsnivå som är för den och liknande kurser. Jag har bara åkt i pist, aldrig gjort något liknande men det skulle vara kul att gå kursen. Måste man ha åkt offpist tidigare för att behärska kursen?
Det verkar ha dykt upp riktigt många (nya?) spännande alpinturer från Kebenekaise. Jag ska nog boka en, men har inte bestämt mig för vilken än, Tarfalaturen verkar fin!
Jo, det är ett krav att klara av skidåkning i opreppad terräng.
Det var ett par nyheter i år såg jag, Men jag valde högalpint kursen eftersom det inte bara är skidåkning under den veckan, utan fokus på sånt som är lite svårare att fixa på egen hand.
Skidor åker man ju en hel del ändå, däremot är det lite knivigare att ge sig ut på alpinklättring på egen hand när man inte har erfarenhet.
Jag har bokat in mig på den högalpina vinterkursen plus isklättringskursen som går dagarna innan. Var med på den högalpina sommarkursen i slutet av augusti och bokade så fort jag kunde efter att jag kom hem.
Angående offpiståkningen så har jag själv inte jättemycket erfarenheter men räknar med att samla på mig lite under våren innan jag åker upp. Ska bland annat ta en offpistvecka i Serre Chevaliere i februari.
Har däremot inte någon som helst erfarenhet av Randoné och allt vad det innebär men räknar med att lära mig sånt på kursen.
Bara ett litet tips!
Om det er någon som är intresserad i längre kurser så finns det på Nord Norsk Klatreskole i Lofoten i Norge!
Ganska unika kurser av sitt slag och riktigt bra grejer!
Känslan av att skida ut bland Svalbards till synes ändlösa glaciärer med en maximalt lastad pulka är svårslagen. Expeditionen sträckte sig över 600 ...
I början av sommaren 2024 så satt jag och funderade för mig själv att det vore kul med att få göra en vandring under sommaren eller hösten. Jag hade ...
1 kommentar
Det börjar alltid med en karta. Eller i det här fallet en tumme som scrollar förbi ett foto på Instagram av ett turkosblått vatten omgett av klippor ...
2 kommentarer