Högalpint i Kebne

Är precis pågång att boka in mig på den högalpina vinterkursen i kebne i mitten på mars... Någon annan som går i liknande tankar eller som redan bokat?
 
Ja de kurserna verkar roliga. Vet någon vilken förkunskapsnivå som är för den och liknande kurser. Jag har bara åkt i pist, aldrig gjort något liknande men det skulle vara kul att gå kursen. Måste man ha åkt offpist tidigare för att behärska kursen?
 
Det verkar ha dykt upp riktigt många (nya?) spännande alpinturer från Kebenekaise. Jag ska nog boka en, men har inte bestämt mig för vilken än, Tarfalaturen verkar fin! :)
 
Jo, det är ett krav att klara av skidåkning i opreppad terräng.

Det var ett par nyheter i år såg jag, Men jag valde högalpint kursen eftersom det inte bara är skidåkning under den veckan, utan fokus på sånt som är lite svårare att fixa på egen hand.
Skidor åker man ju en hel del ändå, däremot är det lite knivigare att ge sig ut på alpinklättring på egen hand när man inte har erfarenhet. :)
 
Klart man ska...

Jag har bokat in mig på den högalpina vinterkursen plus isklättringskursen som går dagarna innan. Var med på den högalpina sommarkursen i slutet av augusti och bokade så fort jag kunde efter att jag kom hem.

Angående offpiståkningen så har jag själv inte jättemycket erfarenheter men räknar med att samla på mig lite under våren innan jag åker upp. Ska bland annat ta en offpistvecka i Serre Chevaliere i februari.

Har däremot inte någon som helst erfarenhet av Randoné och allt vad det innebär men räknar med att lära mig sånt på kursen.
 
Kul att det är fler här som ska på den kursen... vilken av dem har du bokat in dig på? Jag ska gå den första omgången som går i mars...
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.