Hjälp! Min första vandring!

Roligt att följa dina eskapader. Du verkar göra rätt bra ifrån dig. Kanske dags för en vilodag på nåt fint ställe? Hur kändes benet idag förresten?

Jo, det flyter på rätt bra framåt. Ingen vilodag i sikte ännu. Men hittar jag ett bra fiskeställe med grillplats så är set en tanke. Ska helst nå Uddevalla på fredag vid lunch är tanken för en hotellnatt och beslut om hemresa eller vidare mot Dingle.

Benet var det inga problem.med idag. Kan ha varit kylan som gjorde att det inte blev full rörlighet igår med följd av en lättare benhinneinflammation. Dock är jag stel som en spade efter jag vilat 😀 Mest smärta sitter det kring hälen annars. Så ibland stapplar jag fram.

Men känns rätt okej totalt. Fick lite skvar i ljumskarna idag. Tror det beror på att jag går med regnbyxor nu ovanpå mina cykelbyxor. Får se om jag lyckas läka det inatt. Har med puder!
 
Hade en sjuk mardröm inatt. Jag började vandra etapp nio i kyla med bitvis regn och hagel. Etappen gick upp och ner och tog typ aldrig slut. Kände mig som Sisyfos. Rötterna och stenarna var dessutom hala och det var en vandring som kändes farlig med tanke på de 20 kilona på ryggen dessutom.

Nej. Det var ingen mardröm. Det var helvetet själv jag verkade ha passerat igenom under dagens etapp. Planen att fylla på vatten under turen var ett dåligt kort. Så mina åtta dl var inte mycket att komma med. När jag skulle fylla på var det för mycket sankmark.

Streckan tog hela fem timmar och då har jag nog dryga kilometern kvar på grusväg. Hade jag vetat om detta på förhand hade jag inte vandrat den. Två gånger hamnade jag på ändan och den andra kom jag knappt upp igen. Sjukt slitsam etapp. Var förberedd på mycket men detta tog priset. Det var för halt och lite för kallt. Ett enda känpande rakt igenom förutom första kilometern i skogen då jag försökte spana efter djur. Så misslyckad etapp och det var inte mycket glädje. På grusvägen på slutet kände jag mig som 100+ i mina steg. Min förberedelse kunde varit bättre med mat och vatten.

Nu har jag återhämtat mig bra men tidigare tänkte jag att den här etappen är tuffare än övriga 26 tillsammans. Kul med lite omväxling men jag skulle varit mer medveten om det. Stod ju svår även på etapp åtta men det var som skillnaden mellan att sno godis från en fyraåring som är upptagen med att se på tv jämfört med att bryta sig in i fort nox.

Nya tag bara. Planen är fortsatt Uddevalla på fredag. Tidigare idag var jag inne på att det blir slutdestinationen för den här gången. Ny är jag i 50/50 läge om jag ska ta Dingle också.

Dessvärre usel tältplats vid sjön där jag slog läger. Behövde en plats med vatten. Det lutar överallt här och är massa rötter och grus mest. Jag överlever. Regnet tilltog efter att jag lyckats krypa ner och skaka loss i sovsäcken. Nu uppehåll, mindre blåst och ev lite sol tror jag minsann.

Var etappen verkligen lika tuff som jag upplevde den eller var det åtta tidigare etapper som satt i benen plus dålig förberedelse?

För det var en utmaning jag ville ha. Inte en knappt genomförbar fysisk ansträngning. Jag söker det mentala ju!

Hoppas resten är mer mänskligt. This was not fun.

Fem hela timmar och jag kom en mil! Stod den skulle ta två till tre timmar. Undantaget från normal vandring hoppas jag.
 
Detta regnande i den här kylan får mig att vilja spy på hela det här jävla projektet. Riktigt sliten nu och kroppen måste vila, vila och vila samt återhämta sig. Ligger på gränsen för att bli kass just nu.

Hela innetältet är fullt med kondens dessutom. Vet intecom det beror på att jag svettats mycket i sovsäcken eller om det är det konstanta regnandet. Står 0.3mm på väderprognosen för hela dagen men det har fan regnat mer senaste kvarten bara.

Nej. Att vandra i skitväder gör ingen lycklig och jag vill bara pissa på det här jävla landets skitväder. Det har varit bedrövligt i en vecka nu. Och det ska fortsätta några dagar till. Nästa vecka ser det ut att bli typ vårväder. Får se om jag fortsatt vandra då eller säger fuck off till allt vad naturen har att erbjuda.
 
Du upplever verkligheten anpassad efter allt CO2 vi vräkt ut under årtionden.
Vädret är verkligen dåligt just nu, men kämpa på för det måste bli bättre.
Fixa så du kommer fram till Uddevalla och hotellrummet.

Sen kan du motivera dig med att efter sista natten i tältet så lämnar du kvar skiten och går UL sista sträckan.

Tänk på att du redan presterat fantastiskt så allt efter Uddevalla är bonus som gör att du känner dig nöjd och vet vad du klarar av. Ger du upp nu kommer du att ångra dig och älta varför du inte bet ihop och körde de sista milen.
 
Ja fan bara tuta vidare va fan ska du gö annars - dra hem spela lite boule,slappa o glo på tv och sucka av stroke.

Typ så ja... nej men det blir Budapest efter detta. Bara chill. Vädret sliter hårt på en. Annars är det inte så tufft. Nu ser jag mest fram mot fredag och två dagar på hotell i Uddevalla. Hade bokat Viking men bokade om till Best Western och kom ned i pris från 750 per natt till 540. Lite sämre betyg men högre rating. Rätt eller fel får jag se. Tror det andra vore mysigare men får dra lite i kassaflödet nu.

Idag är tanken mot Djupevatten och nytt läger. Sen Store-Väktor och sen torsdag Stenshult för en kortare promenad på fredag mot lite moralhöjande. Sen får jag ta beslut om Dingle eller Budapest direkt.

Nu är jag lite sliten, frusen och trött rent allmänt. Ska ner och hämta mer vatten men det regnar fan hela tiden. Fattar det inte... suck! Halsen och övrigt ligger på rätt sida just nu och det hade jag tänkt bevara så jag inte blir kass här!
 
Du upplever verkligheten anpassad efter allt CO2 vi vräkt ut under årtionden.
Vädret är verkligen dåligt just nu, men kämpa på för det måste bli bättre.
Fixa så du kommer fram till Uddevalla och hotellrummet.

Sen kan du motivera dig med att efter sista natten i tältet så lämnar du kvar skiten och går UL sista sträckan.

Tänk på att du redan presterat fantastiskt så allt efter Uddevalla är bonus som gör att du känner dig nöjd och vet vad du klarar av. Ger du upp nu kommer du att ångra dig och älta varför du inte bet ihop och körde de sista milen.

Det med koldioxiden har jag en annorlunda uppfattning 🐥 Jag kämpar mot Uddevalla och ska stanna på rätt sida så jag håller mig frisk. Det är målet just nu. Problemet med vädret är just att det blir bättre efter Uddevalla 😕

Hehe,lämna kvar skiten? 😀 vore ju skönt men behöver få med mig sakerna. Jag klarar detta men det är ju bara så jävla lite positivt just nu. Men belöningen kommer lanske framöver på ett helt annat sätt 🙂

Snuskigt kallt just nu och skrev jag regn innan så är det ren snö som kommer nu! Suck! Tog inte med handskar på turen. Hittade inga på Ica i Kungälv heller.

Nu är målet att kunna laga lite käk och sen packa ihop och dra vidare. Men uppehåll är väl det minsta jag kan få önska?

Blä för att vintervandra! Har vi ens haft så här dåligt majväder sen jag föddes?
 
Best western har en dräparfrukost under helger och semester - ät ihjäl dig.

Haha sen har du energi som fan

Föresten har du gps och kartor och kan navigera hyfsat mot Uddevalla
 
Du har upplevt ett äventyr. Kontrasten mellan skit och lycka kommer att bli underbar.
Givetvis är du sen förtjänt av en Budapest-paus.
Synd att du inte fick tag på ett par värmeisolerande handskar. Tur att du har fickor.
Det är bra och spännande läsning här för oss åtminstone. Lite action med vädret må jag säga!
 
Best western har en dräparfrukost under helger och semester - ät ihjäl dig.

Haha sen har du energi som fan

Föresten har du gps och kartor och kan navigera hyfsat mot Uddevalla

I will enjoy! Frukosten lär kosta för hotellet 😀

Vädret har vänt nu. Strålande sol vilket värmer lite. Dock ruskigt kallt idag. Synd det inte når några grader högre.

Ska äta lite, softa och sen börja förbereda vandring norrut. En hyfsat enkel tur på en mil gissar jag på och det tar max tre timmar. Så kan vandra lite senare idag. Förhoppningsvis torka upp lite innan.

Har ju gps på mobilen men följer ju leden slaviskt och tar buss från Glimmingen in mot Uddevalla.

Så går allt som det ska blir det även förberedelser mot Dingle men beror på hur jag lyckas med matplaneringen.

Bodde förresten på BW även i Kungälv. Mycket fin frukost. Bra säng också. Dock bedrövligt fattigt rum och badrum. Men helt ok pris.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Minnsk Hjälp mig planera min norrskensvinterresa! Allmänt om friluftsliv 20
Wealthylogo Hjälp med identifiering av insekt. Allmänt om friluftsliv 1
ValderUrskog Hjälp! Tältplats med barn vid Havet Bohuslän! Allmänt om friluftsliv 13
veni Hjälp med att välja rätt Lättvikts Ryggsäck Allmänt om friluftsliv 46
4623 Vad kan vi hitta på? Hjälp! Allmänt om friluftsliv 9
Mediana Behöver hjälp med tips på fin tältplats utanför Stockholm Allmänt om friluftsliv 8
leo.abacuson hjälp med trasigt tält Allmänt om friluftsliv 7
NaturBoel Hjälp att välja rätt vandringsbyxa Allmänt om friluftsliv 23
J Dalarna Hjälp mig välja hund Allmänt om friluftsliv 37
Alex00 Hjälp! Tentipi Allmänt om friluftsliv 6
Alex00 Bågdrill - hjälp! Allmänt om friluftsliv 8
B4m6i Tält hjälp! Hilleberg Kaitum 3 GT eller Nallo 3 GT? Allmänt om friluftsliv 12
fotografiskt Hjälp med frågor från Tjeckien Allmänt om friluftsliv 3
tobias92 Nybörjare söker hjälp & råd! Allmänt om friluftsliv 10
Kortelainen Jotunheimen/Besseggen HJÄLP!? Allmänt om friluftsliv 7
O_Lundberg Hjälp mig Allmänt om friluftsliv 10
linuslimpan Hjälp mig snälla... Allmänt om friluftsliv 8
Gertrud Hjälp, STF-jobb Allmänt om friluftsliv 6
Igelkotten123 Finns det användning för min sekatör i naturen? Allmänt om friluftsliv 39
jochnick Min tur till Keb Allmänt om friluftsliv 0
fredrik.hjulfors Min packnings beräknare Allmänt om friluftsliv 1
blastlast Min Sverigevandring Allmänt om friluftsliv 25
fotografiskt Min fjällrävenjacka brann upp Allmänt om friluftsliv 7
Lajjan Sommarsovsäck till min kvinna? Allmänt om friluftsliv 5
johanrosander Se min videoblogg om äventyr i Sverige! Allmänt om friluftsliv 0
Vandringshyveln Storlek på min nya rygga?? Allmänt om friluftsliv 5
Slickslack Första utflykten med familjen? Allmänt om friluftsliv 24
Davvids Första solovandring Allmänt om friluftsliv 15
lsjonsson Nu stänger första skidanläggningen i Norrbotten Allmänt om friluftsliv 11
Sezziyanen Helgcamping vid första snön! Allmänt om friluftsliv 0
plingen Snart dags för första campingturen, tips på campingar Allmänt om friluftsliv 0
joanna "Tänk att det ska behöva vara så här!" Allmänt om friluftsliv 32
plaskdaja Första snön Allmänt om friluftsliv 15
mindwave Första Vandringen. praktiska tips. Allmänt om friluftsliv 14
Ringblom Grattis Nordanstigs kommun - Sveriges första vargfria kommun Allmänt om friluftsliv 83

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.