Hjälp! Min första vandring!

Intressant med dina rapporter. Man Tackar.
Klart du kommer klara detta. Vädret kan ju inte bli sämre, hm hm...
Kämpa på
 
Fan vad nice place det är vid norra Gäddevatten. Lägret uppe nu. Ankom 19.40 och då drällde jag även på ica. Hittade dock inga torrfodersrätter knorr. Nu dopp sen mys!
 
Intressant med dina rapporter. Man Tackar.
Klart du kommer klara detta. Vädret kan ju inte bli sämre, hm hm...
Kämpa på
Är vädret bara som idag på eftermiddagen klagar jag inte. Det funkar även om jag önskar sol. Går att ta ett snabbt dopp även om det är kallt. Sen torka sig och på med underställ och fleecetröja. Uddevalla ska jag väl klara även om vädret ser riktigt piss ut. Tar dag för dag. Snart etapp sex klar iaf. Traskat på bra både idag och i måndags.
Där är riktigt fint. Torrmat hittar du i Kungälv i morgon.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Grymt fint. Blrjar snart bygga mitt hus här 😀 Hur pass centralt passerar man affärer etc i Kungälv? Pizzerian idag fick jag ju åka en halvmil till men det var det värt. Kärlek till Amir i Olofstorp!
 
Du passerar genom den gamla delen av Kungälv. Café, pizzeria och gatukök längs leden. Om du tar en avstickare på en kilometer hittar du de flesta butiker du kan behöva. Och kexfabrikens outlet är alltid lika trevligt[emoji3]


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
I kombination att det är väldigt vackert här och att solen tittar fram medan jag är sliten så har jag stannat vid Gäddevattnet. Om jag går mot Kungälv om några timmar eller tar det innan lunch imorgon får jag se. Behöver ju hitta nästa lägerställe samtidigt som jag vill ladda batterierna till mobilen. Jäkla aber detta. Ny mobil och rejäl power bank är det som skulle varit med!
 
Fiske

Om jag vandrar (med medeltung packning) 8-10 timmar så bränner jag minst 3000 kcal, det motsvarar väl minst 1 kg fet Makrill?

Vit fisk som Gädda lär väl inte innehålla mer än 100 kcal per 100g, vilket är väldigt lågt. Makrill: 262 kcal per 100g.

Jag tror att skinnet och vissa inälvor innehåller mer kalorier.

Tveksamt att det går att klara maten med fisket faktiskt, om det inte är riktigt fet fisk och man äter skinnet också, knaperstekt.
 
Nä, men får man bara fisk räcker det ju med att bära med sig smör. Men det är nog en pipdröm att alltid få så mycket fisk att man kan leva på det. Mer grädde på moset om man har tur.
 
Moralen är i botten. Varje steg är lite tyngre än det förra just nu. Nått Kungälv och äter lunchbuffé på Kalisto just nu. Romesjön är nästa mål men dessa frostnätter är jobbiga. Inte kylan i sig men när man ska upp. Idag hade jag en strålande sol som hjälpte mig framåt. Behöver tvätta och få en god natts sömn. Men bägge de delar känns som bortblåst nu.

Bokat hotell i Uddevalla två nätter fre-sön nästa vecka. På Viking för 1500 men fanns mer centralt för 1076 på ett med fyra stjärnor istället för tre. Så kanske dåligt val men bättre betyg på Viking.

Hade dock behövt de nätterna den här skithelgen men bara att bita i antar jag. Kämpa sig framåt. Men efter Kungälv är lite sista anhalten innan Uddevalla. Så det lär bli en vecka med tårarna nära till hands!
 
Moralen är i botten. Varje steg är lite tyngre än det förra just nu. Nått Kungälv och äter lunchbuffé på Kalisto just nu. Romesjön är nästa mål men dessa frostnätter är jobbiga. Inte kylan i sig men när man ska upp. Idag hade jag en strålande sol som hjälpte mig framåt. Behöver tvätta och få en god natts sömn. Men bägge de delar känns som bortblåst nu.

Bokat hotell i Uddevalla två nätter fre-sön nästa vecka. På Viking för 1500 men fanns mer centralt för 1076 på ett med fyra stjärnor istället för tre. Så kanske dåligt val men bättre betyg på Viking.

Hade dock behövt de nätterna den här skithelgen men bara att bita i antar jag. Kämpa sig framåt. Men efter Kungälv är lite sista anhalten innan Uddevalla. Så det lär bli en vecka med tårarna nära till hands!
Det kanske inte känns så just nu, men det är just dessa kontraster som kommer göra resten av ditt äventyr så mycket bättre.
Det är just kontrasterna, erfarenheten och minnena de ger dig som är det häftiga och spännande med hela grejen.

Bit ihop. Se till att du har de kläder du behöver för att klara kylan och maten du behöver för att orka. Ge aldrig upp, men ta gärna pauser när du känner det behövs.

Jättespännande läsning för övrigt. Du gör bra uppdateringar och rapporter som är väldigt intressanta och kul att läsa. Även jag lär mig av andras misstag och framgång.

Motvind är medvind senare.
 
Bokade en natt på Fars hatt nu för 750 spänn. Det får det vara värt för att höja moralen efter åtta nätter ute. Behöver all energi och vilja för att ta mig till Uddevalla i det här vädret.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Minnsk Hjälp mig planera min norrskensvinterresa! Allmänt om friluftsliv 20
Wealthylogo Hjälp med identifiering av insekt. Allmänt om friluftsliv 1
ValderUrskog Hjälp! Tältplats med barn vid Havet Bohuslän! Allmänt om friluftsliv 13
veni Hjälp med att välja rätt Lättvikts Ryggsäck Allmänt om friluftsliv 46
4623 Vad kan vi hitta på? Hjälp! Allmänt om friluftsliv 9
Mediana Behöver hjälp med tips på fin tältplats utanför Stockholm Allmänt om friluftsliv 8
leo.abacuson hjälp med trasigt tält Allmänt om friluftsliv 7
NaturBoel Hjälp att välja rätt vandringsbyxa Allmänt om friluftsliv 23
J Dalarna Hjälp mig välja hund Allmänt om friluftsliv 37
Alex00 Hjälp! Tentipi Allmänt om friluftsliv 6
Alex00 Bågdrill - hjälp! Allmänt om friluftsliv 8
B4m6i Tält hjälp! Hilleberg Kaitum 3 GT eller Nallo 3 GT? Allmänt om friluftsliv 12
fotografiskt Hjälp med frågor från Tjeckien Allmänt om friluftsliv 3
tobias92 Nybörjare söker hjälp & råd! Allmänt om friluftsliv 10
Kortelainen Jotunheimen/Besseggen HJÄLP!? Allmänt om friluftsliv 7
O_Lundberg Hjälp mig Allmänt om friluftsliv 10
linuslimpan Hjälp mig snälla... Allmänt om friluftsliv 8
Gertrud Hjälp, STF-jobb Allmänt om friluftsliv 6
Igelkotten123 Finns det användning för min sekatör i naturen? Allmänt om friluftsliv 39
jochnick Min tur till Keb Allmänt om friluftsliv 0
fredrik.hjulfors Min packnings beräknare Allmänt om friluftsliv 1
blastlast Min Sverigevandring Allmänt om friluftsliv 25
fotografiskt Min fjällrävenjacka brann upp Allmänt om friluftsliv 7
Lajjan Sommarsovsäck till min kvinna? Allmänt om friluftsliv 5
johanrosander Se min videoblogg om äventyr i Sverige! Allmänt om friluftsliv 0
Vandringshyveln Storlek på min nya rygga?? Allmänt om friluftsliv 5
Slickslack Första utflykten med familjen? Allmänt om friluftsliv 24
Davvids Första solovandring Allmänt om friluftsliv 15
lsjonsson Nu stänger första skidanläggningen i Norrbotten Allmänt om friluftsliv 11
Sezziyanen Helgcamping vid första snön! Allmänt om friluftsliv 0
plingen Snart dags för första campingturen, tips på campingar Allmänt om friluftsliv 0
joanna "Tänk att det ska behöva vara så här!" Allmänt om friluftsliv 32
plaskdaja Första snön Allmänt om friluftsliv 15
mindwave Första Vandringen. praktiska tips. Allmänt om friluftsliv 14
Ringblom Grattis Nordanstigs kommun - Sveriges första vargfria kommun Allmänt om friluftsliv 83

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.