Hjälp ! Jag söker en bok över Sylarna - Helags.

För 8-10 år sedan köpte jag en bok som jag tyvärr varken vet titel eller författare på.Den har kommit bort så jag vore glad om någon hade någon idé. Boken handlar om Sylarna & Helags-området, och innehåller bl.a en ledbeskrivning på Syltraversen.Vore tacksam för "titeltips". M.v.h Peter från Västerås.

Skulle tro att det var just den boken jag lämnade tillbaks på biblan på lunchen idag..... Tror att den heter just bara Sylarna, författare Peter Hanneberg om jag inte minns helt fel. Minnet är bra men kort......Det är en ganska stor bok som liknar Grundstens guideböcker en del.
Hälsn BrittMarie

Sylarna-Helags

Tack ! Boken jag var ute efter är i litet format A-5 med mjuk pärm.Jag ringde bokhandeln , de hade inte den boken du beskrev hemma den var slut på förlaget.Men jag skall kolla biblioteket. M.v.h Peter

Sylarna - Helags

Nej jag är inte bara ute efter Syltraversen , utan snarare vad det finns för fina turer att göra för övrigt i området. Syltraversen var väldigt fin ,när vi gjorde den ,men nu tänkte vi göra någon fin tur med Ljungdalen som utgångspunkt och vi har bara 3 dagar på oss fre- sön. M.v.h. Peter

;)

Kan det tänkas vara boken "Turer i Jämtlandfjällen"?
Tryckt i början på 1900-talet, A-5-6 format. Svart "mjuk" pärm ;)
Fylld till bredden av turer som ingen går nuförtiden.
Ett måste för de som är intresserade av turer i jämtland, den finns på länsbiblioteket i östersund under hembygdsforskning eller något sådant. Påminner lite om katekesen i format.

/nisse

Aktuellt

Vinn Haglöfs Breeze Mimic Hood!

Nu har du chansen att vinna vinterns nya favoritjacka från Haglöfs. Vi tävlar ut en vardera av dam- och herrmodellen i valfri färg och storlek!

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

20 år av diskussioner om torkad mat – och 10 tips!

I år har en av Utsidans populäraste forumtrådar, "Torka mat", varit aktiv i 20 år. Här bjuder vi på tips till dig som vill börja torka egen utemat!

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips