För 8-10 år sedan köpte jag en bok som jag tyvärr varken vet titel eller författare på.Den har kommit bort så jag vore glad om någon hade någon idé. Boken handlar om Sylarna & Helags-området, och innehåller bl.a en ledbeskrivning på Syltraversen.Vore tacksam för "titeltips". M.v.h Peter från Västerås.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Hjälp ! Jag söker en bok över Sylarna - Helags.
- Trådstartare ando
- Start datum
Skulle tro att det var just den boken jag lämnade tillbaks på biblan på lunchen idag..... Tror att den heter just bara Sylarna, författare Peter Hanneberg om jag inte minns helt fel. Minnet är bra men kort......Det är en ganska stor bok som liknar Grundstens guideböcker en del.
Hälsn BrittMarie
Hälsn BrittMarie
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
Nätet
Om det bara är beskrivningen av syltraversen du vill ha så finns den på:
http://www3.utsidan.se/okk/
Det är scannade jpg bilder. Se till att titta på dom i full storlek, om du bara använder webbrowsern så ser det suddigt ut.
Om det bara är beskrivningen av syltraversen du vill ha så finns den på:
http://www3.utsidan.se/okk/
Det är scannade jpg bilder. Se till att titta på dom i full storlek, om du bara använder webbrowsern så ser det suddigt ut.
Sylarna - Helags
Nej jag är inte bara ute efter Syltraversen , utan snarare vad det finns för fina turer att göra för övrigt i området. Syltraversen var väldigt fin ,när vi gjorde den ,men nu tänkte vi göra någon fin tur med Ljungdalen som utgångspunkt och vi har bara 3 dagar på oss fre- sön. M.v.h. Peter
Nej jag är inte bara ute efter Syltraversen , utan snarare vad det finns för fina turer att göra för övrigt i området. Syltraversen var väldigt fin ,när vi gjorde den ,men nu tänkte vi göra någon fin tur med Ljungdalen som utgångspunkt och vi har bara 3 dagar på oss fre- sön. M.v.h. Peter
Kan det tänkas vara boken "Turer i Jämtlandfjällen"?
Tryckt i början på 1900-talet, A-5-6 format. Svart "mjuk" pärm
Fylld till bredden av turer som ingen går nuförtiden.
Ett måste för de som är intresserade av turer i jämtland, den finns på länsbiblioteket i östersund under hembygdsforskning eller något sådant. Påminner lite om katekesen i format.
/nisse
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg