Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Jodå, det är en Kerki, eller föregångaren till Keri. Hade en likadan på mitten och slutet av 80-talet. Den fanns i 50l och 70 l, om jag minns rätt. Tyckte den var rätt bra, faktiskt.
Ramen är ju inte helt olik Försvarets gamla bluk-trotjänare LK35 (också gjord av Haglöfs) och jag gissar att bärkomforten (och ev brist därpå) är likvärdig. Själva säcken är ju tydligt olik så det är ju ingen LK35.
Bilder:
Ryggsäck från svenska försvaret. Tillverkade av Haglöfs. Modell LK35 (rymd ca 35 liter). Med ställning/mes av grönlackat järn. Gummiförstärkt insida på locket.
www.flobyoverskottslager.se
För dagtur utan för tungt lass har du nog en tålig kamrat nu.
/Patrik, som oftast inte behövde bära sin LK35a så långt under värnförmånen, men livremen till m/59 kunde till nöds agera avbärarbälte om man tvangs gå lite längre
Ja Karolina, det är en (rätt sen) Haglöfs Turist från tiden strax innan den blev Skarja, först med lika-
dan stålram och krokupphängning och senare aluram... Ser ut att vara i ett exceptionellt bra skick.
/Odd
PS
Om du kan tänka dig att skiljas från det där gamla originalmärket från STF - så är jag spekulant...