Hillebergs Tarp

öringen; sa:
:cool: Fast jag glömde köpa seamsealer, men det kanske finns lite överallt?

Det var bara bra att du glömde. Jag köpte Seamsealer för silnylon och den flagade bort redan innan första turen. Vanlig badrumssilikon utspädd med absolut ren bensin är bättre. Men jag har aldrig märkt att någon av mina avflagade sömmar läckt, eller sömmar på tält överhuvudtaget. Inte så att det orsakat något problem i vart fall. Så jag är ganska måttlig med seamsealing.

Finns det någon som vet vad "mineral spririts, low odor" heter i Sverige. Ren bensin är så himla lättflyktig att den är svår att jobba med.

Kolla denna länk så ser ni vad jag är ute efter:
http://jwbasecamp.com/Articles/Silnylon1/index.html

Jörgen

NUI; sa:
öringen; sa:
:cool: Fast jag glömde köpa seamsealer, men det kanske finns lite överallt?

Det var bara bra att du glömde. Jag köpte Seamsealer för silnylon och den flagade bort redan innan första turen. Vanlig badrumssilikon utspädd med absolut ren bensin är bättre. Men jag har aldrig märkt att någon av mina avflagade sömmar läckt, eller sömmar på tält överhuvudtaget. Inte så att det orsakat något problem i vart fall. Så jag är ganska måttlig med seamsealing.

Finns det någon som vet vad "mineral spririts, low odor" heter i Sverige. Ren bensin är så himla lättflyktig att den är svår att jobba med.

Kolla denna länk så ser ni vad jag är ute efter:
http://jwbasecamp.com/Articles/Silnylon1/index.html

Jörgen

Mineral spirits är Lacknafta.... Funkar bra att blanda med...

http://www.inchem.org/documents/hsg/hsg/hsg103.htm

/jonas

Aktuellt

Utsidan blir mediapartner till Outdoor Festival STHLM

En stor tältkåta med många människor samlade runt
Den 23–24 maj 2026 samlas friluftsintresserade på Djurgården i Stockholm. Som Plus‑medlem kan du boka festivalens äventyrspass gratis!

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Vinn skidstavar från Akka!
Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”
I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.
Väntar fortfarande på silnylonet.. Försenat pga att de hade slut i green jade, så jag fick välja jet black istället... men nu börjar jag lessna att vänta :(

Re: Re: Re: Totalpris?

öringen; sa:
öringen; sa:
Schneeberger; sa:
Vad blev det för kostnad för tarpen tillslut?

Uffe

$78.15

Trodde jag :( Åkte på 28 kronor i Tullavgift, 96 kronor i moms samt 63 kronor i speditionsavgift = 187 skr extra .... Jaja, skitsamma ny ska det iaf sys :cool:

Då har jag haft tur. Har klarat mig undan allt sådant när jag bara har beställt några kvm tyg. Slumpens skördar eller man har det som man förtjänar...?

Jörgen

PS. Skall ut i natt. Hoppas det regnar ordentligt...

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.