Hillebergs Tarp

öringen; sa:
:cool: Fast jag glömde köpa seamsealer, men det kanske finns lite överallt?

Det var bara bra att du glömde. Jag köpte Seamsealer för silnylon och den flagade bort redan innan första turen. Vanlig badrumssilikon utspädd med absolut ren bensin är bättre. Men jag har aldrig märkt att någon av mina avflagade sömmar läckt, eller sömmar på tält överhuvudtaget. Inte så att det orsakat något problem i vart fall. Så jag är ganska måttlig med seamsealing.

Finns det någon som vet vad "mineral spririts, low odor" heter i Sverige. Ren bensin är så himla lättflyktig att den är svår att jobba med.

Kolla denna länk så ser ni vad jag är ute efter:
http://jwbasecamp.com/Articles/Silnylon1/index.html

Jörgen

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
NUI; sa:
öringen; sa:
:cool: Fast jag glömde köpa seamsealer, men det kanske finns lite överallt?

Det var bara bra att du glömde. Jag köpte Seamsealer för silnylon och den flagade bort redan innan första turen. Vanlig badrumssilikon utspädd med absolut ren bensin är bättre. Men jag har aldrig märkt att någon av mina avflagade sömmar läckt, eller sömmar på tält överhuvudtaget. Inte så att det orsakat något problem i vart fall. Så jag är ganska måttlig med seamsealing.

Finns det någon som vet vad "mineral spririts, low odor" heter i Sverige. Ren bensin är så himla lättflyktig att den är svår att jobba med.

Kolla denna länk så ser ni vad jag är ute efter:
http://jwbasecamp.com/Articles/Silnylon1/index.html

Jörgen

Mineral spirits är Lacknafta.... Funkar bra att blanda med...

http://www.inchem.org/documents/hsg/hsg/hsg103.htm

/jonas

Väntar fortfarande på silnylonet.. Försenat pga att de hade slut i green jade, så jag fick välja jet black istället... men nu börjar jag lessna att vänta :(

Re: Re: Re: Totalpris?

öringen; sa:
öringen; sa:
Schneeberger; sa:
Vad blev det för kostnad för tarpen tillslut?

Uffe

$78.15

Trodde jag :( Åkte på 28 kronor i Tullavgift, 96 kronor i moms samt 63 kronor i speditionsavgift = 187 skr extra .... Jaja, skitsamma ny ska det iaf sys :cool:

Då har jag haft tur. Har klarat mig undan allt sådant när jag bara har beställt några kvm tyg. Slumpens skördar eller man har det som man förtjänar...?

Jörgen

PS. Skall ut i natt. Hoppas det regnar ordentligt...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips