Eftersom mitt Unna är grönt så skall jag ta och testa skillnaden i ljus mellan det och något av de röda.
ja gör det så får vi höra vad du tycker,om det är stor skillnad.
mvh/pelka
Eftersom mitt Unna är grönt så skall jag ta och testa skillnaden i ljus mellan det och något av de röda.
Maila eller ring Hilleberg så får du svar. De är riktigt snabba på att svara på mail.
Nu är det dax att beställa ett Hilleberg tält,men frågar igen är det någon för eller nackdel med ett rött tält
,gillar färgen, är det bättre med ett grönt tält, bättre när det är ljust på nätterna m.m.??
mvh/pelka
Det är ju väldigt olika men jag känner att jag inte kommer att behöva något nytt tält på fantastiskt länge pga att det är pålitligt och slitstarkt. Det blir ju lätt ett halvdåligt köp om man skaffar ett till tält fyra år senare pga att man egentligen ville ha ett annat (så tänker jag i alla fall om många saker).
Som Fredrik skrev: Det beror på hur mycket man ska använda tältet.
Ett tält som används en vecka varannat år lär klara sig betydligt längre än fyra år även om det inte är ett HB.
Ska man däremot vara ute 3-4 veckor om året, och mestadels i oskyddad terräng, så är det kanske mer motiverat.
Om det bästa alltid var motiverat att köpa skulle inte Skoda sälja många bilar.
Ägnar man fyra veckor+ åt att tälta i fjällen så är det motiverat med det extremaste. Annars gör man klokt i fundera lite mer över saken om man inte råkar skita pengar och därför inte heller behöver bry sig.